czwartek, 8 września 2016

Nowe książki - przepisy, styl życia

Hej Kochani,
Witajcie po długim okresie ciszy. Na okres wakacyjny zupełnie opuściła mnie wena. Wolny czas wolałam użytkować na życie, niż na opisywanie życia. Nie chciałam sobie zaprzątać głowy koniecznością robienia zdjęć na bloga. Wolałam po prostu w pełni odpocząć.
 
Dziś przygotowałam krótki przegląd kilku książek, które jakiś czas temu zagościły na mojej półce. Z częścią z nich zdążyłam się już wstępnie zapoznać, z niektórymi nawet zaprzyjaźnić :) Zapraszam!!




Gdy zobaczyłam "Wielką ucztę" w księgarni, nie mogłam od  niej oderwać  oczu. Wiedziałam, że musi być moja. Z tej prostej przyczyny, to jedna z najpiękniej wydanych książek kucharskich jakie miałam w ręce. Książka zachwyca wspaniałymi zdjęciami i akwarelowymi rysunkami. Autorka Erin Gleeson  wyprowadziła się z Nowego Jorku do domu w lesie nieopodal San Francisco. Urok nowego domu i piękno okolicy zainspirowały ją do stworzenia książki kucharskiej składającej się z prostych, wegetariańskich przepisów. Jeszcze nie przygotowałam żadnego z  nich, na razie książkę przeglądam, zachwycam się i zazdroszczę Erin pięknego domu :) Co rzuciło mi się w oczy, wbrew pozorom nie są to w większości przepisy nietuczące i zdrowe. Znajdziecie tam drinki z alkoholami, piwo, gotowe ciasto francuskie, czy kupne lody. Spis treści podzielony jest na czytelne kategorie: przystawki, koktajle, sałatki, dania z warzyw, słodkości





"Zdrowe gotowanie by Ann" to 170 autorskich przepisów Anny Lewandowskiej. Ania chciała żeby było zdrowo i smacznie. Póki co zrealizowałam przepis na zapiekany ryż z jabłkami i już rzuciły mi się w oczy błędy. W liście składników wymieniona jest łyżeczka wanilii, nie podano jakiej oraz litr mleka roślinnego. W opisie przepisu te składniki nie znalazły zastosowania. Ciekawa jestem czy takich błędów  jest więcej. Mam wrażenie, że książka jest przeładowana zdjęciami Ani, co wydaje mi się męczące. Wolałabym więcej zdjęć potraw i mniej błędów w przepisach. Kupiłam tę książkę, żeby gotować a nie podziwiać urodę Ani. Nie podoba mi się też układ treści. Ciężko się w nim odnaleźć, książka ma oferować nam przepisy na śniadania, obiady itp. a nie wiadomo co, na jaką porę dnia się nadaje.

"Smakowita Ella" Elli Woodward to zdecydowanie moja ukochana książka kucharska! Zrealizowałam już bardzo dużo przepisów Elli. Większość wyszła całkiem smacznie. Niektóre wyszły smacznie dopiero za drugim, trzecim podejściem. Ale to już nie Elli wina :) W książce znajdują się przepisy proste do wykonania, zajmujące mało czasu, a przy tym ciekawe i zdrowe. Dodatkowo "Smakowita Ella" stała się dla mnie źródłem inspiracji i otworzyła mnie na eksperymentowanie w kuchni. Moje ulubione przepisy to np.: brownie z batatów, cynamonowa granola z orzechami pekan, smoothie śniadaniowe i wiele innych. Nie podoba mi się brak podziału spisu treści na typy potraw, kluczem są grupy produktów np.: orzechy i nasiona, produkty zbożowe, warzywa. Ciężko znaleźć konkretny przepis i nie raz zdarzało mi się, że musiałam kartkować całą książkę. Ciekawym dodatkiem jest rozdział "Życie według Smakowitej Elli", gdzie Ella pokazuje jak komponować menu z potraw z książki w zależności od okazji takich jak kolacja dla przyjaciół, czy pikniki.


Ostatnie dwie pozycje nie dotyczą tematyki kulinarnej. "Sekrety urody Koreanek" Charlotte Cho przeczytałam dość późno. Co z książki wyniosłam? Metodę podwójnego oczyszczania twarzy i zaczęłam też namiętnie stosować maski w płachcie. Moją półkę zasiliło sporo koreańskich kosmetyków, czego dowód znajdziecie w tym poście (KLIK). Książka jest lekka i przyjemna, czyta się ją błyskawicznie. Ale Charlotte Ameryki nie odkryła. Momentami też się z nią nie zgadzam. Za dużo straszenia  i niekoniecznie prawdziwych i odpowiednich dla każdej osoby opinii. Niemniej warto przeczytać, może być miłą inspiracją dla urozmaicenia codziennej pielęgnacji.

Na koniec zostawiłam "Slow Life" Asi Glogazy. Kojąca lektura, która motywuje do zmian w życiu, ale nie w sposób drastyczny. Znalazłam w niej sporo inspiracji na ciekawe spędzanie czasu. Czytając uświadomiłam sobie, że ja przecież już od dawna doprecyzowuję swój styl życia w duchu "slow". A Asia pokazała mi jak to zrobić jeszcze pełniej, jeszcze lepiej. W książce znajduje się wiele ciekawych rozdziałów m.in. o tym jak odpoczywać, jak się bawić, a jak zorganizować. Są wywiady i sporo ćwiczeń do wykonania, za które się jeszcze nie zabrałam :) Serdecznie polecam!

Życzę Wam Kochani miłego dnia i już wkrótce przybywam z recenzją bardzo ciekawego kosmetyku do pielęgnacji twarzy..




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)