sobota, 13 maja 2017

Nowe rytuały w walce ze stresem cz. 1 MEDYTACJA

Kochani,
Zapraszam na dwuczęściowy cykl o nowych rytuałach, które staram się na stałe wprowadzić w plan dnia. Zauważyłam, że praktykowanie ich ma dużo zalet i pozytywny wpływ na samopoczucie.
Ostatnio zwracam bardzo dużą uwagę na walkę ze stresem i zapewnienie sobie odpowiedniej dawki relaksu. Stres negatywnie wpływa na zdrowie i relacje z bliskimi, dlatego postanowiłam częściej się odprężać i pozbywać negatywnych emocji. Wspaniałym narzędziem w walce ze stresem, ale też dającym wiele innych profitów takich jak umiejętność skupienia się na chwili obecnej jest...


Medytacja


Wbrew pozorom w dzisiejszych czasach nie jest tak łatwo zatrzymać się na tu i teraz. Sama wielokrotnie łapałam się na tym, że wykonuję wiele czynności automatycznie, mam problemy ze skupieniem się i koncentracją. Odczuwałam, że mój umysł jest zmęczony.
Początkowo myślałam, że medytacja jest nie dla mnie. Oto co napisałam o medytowaniu rok temu: "Cieszę się, że spróbowałam, ale na razie nie podejmuję się medytowania w domu. Za dużo mam do zrobienia i takie bezczynne siedzenie wydaje mi się stratą czasu. Ale oczywiście nie neguję osób, które to robią. I rozumiem, że może to pomóc wyciszyć i zrelaksować. I że trzeba czasu i cierpliwości, żeby odczuć korzyści z medytacji. Choć dla mnie liczenie w myślach w kółko do dziesięciu było męczące." 

Kolejne próby medytacji podjęłam w tym roku i coś zaskoczyło. Zaczęłam się po niej lepiej czuć. Po jednej z zakończonych sesji poczułam czysty relaks. Znacie to uczucie błogości, np gdy ktoś czesze Wam włosy? Tego właśnie doświadczyłam. Zmieniłam też podejście do medytacji, medytuję nie w przypadkowym momencie, między jednym obowiązkiem a drugim. Medytuję gdy jestem sama lub gdy domownicy śpią. Wczesnym rankiem albo wieczorem. Gdy panuje cisza. W wysprzątanym pokoju.


Zanim zacznę rozpylam w dyfuzorze olejki eteryczne albo palę Palo Santo ("Palo Santo to święte drzewo, które rośnie w Ameryce Południowej. Szamani od wieków używali go do rytualnych modlitw, ceremonii i leczenia. Uzdrowiciele uważają, że ma moc oczyszczania z negatywnej energii. Jak się je stosuje? - wystarczy zapalić końcówkę drewna, dmuchnąć w płomień i pozwolić ścieżkom dymu wypełnić pomieszczenie. Tego typu palenie jest napełniającym spokojem doświadczeniem, którym możesz wzbogacić wiele rytuałów."* Uwielbiam piękny aromat tego drewna!)

Czasem zapalam  świece. Zaopatrzyłam się też w wygodną poduszkę do medytacji. Pomocna choć nie niezbędna jest aplikacja Calm. Używam jej do dokumentowania i odmierzania czasu praktyki, ale zupełnie przestałam korzystać z gotowych nagrań. Zaczęłam od pięciominutowych sesji, teraz medytuję 10 minut. Z czasem planuję wydłużyć ten czas do 20 minut. W trakcie medytowania, nie liczę już do dziesięciu, po prostu oddycham, skupiam się na oddechu i staram się traktować przelatujące w mojej głowie myśli, jak chmury. A niebem jestem ja, trwająca bez względu na to jaki kolor i kształt mają płynące myśli.

Kochani, już wkrótce druga część wpisu, niedługo dowiecie się co oprócz medytacji pomaga mi w walce ze stresem. Tymczasem zapraszam Was do komentowania. Jestem bardzo ciekawa jakie macie doświadczenia z medytacją. Oraz oczywiście jak Wy radzicie sobie za stresem. 

 *Czym jest Palo Santo?





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)