sobota, 17 stycznia 2015

Żyj zdrowo i aktywnie - recenzja książki

Cześć Kochani,
Pierwszą książką jaką przeczytałam w 2015 roku jest "Żyj zdrowo i aktywnie z Anną Lewnadowską". Pospieszyłam się z lekturą, bo obiecałam Wam recenzję. Ale nie ukrywam, że czytanie książki Anny Lewandowskiej było przyjemnością i z chęcią znajdowałam na nie czas. Specjalnie wybrałam na czytanie początek roku, bo liczyłam na to, że książka Ani okaże się dla mnie dodatkową motywacją i doda mi sił w realizacji noworocznych postanowień. Jeśli jesteście ciekawe, czy pomogła, zapraszam do dalszej lektury.


Ostrzegam przygotowałam dość długą i dokładną recenzję, z dużą ilością zdjęć, więc zaopatrzcie się w kubek herbaty albo kawy i zasiądźcie wygodnie :)  Zaczynamy!


W krótkim wstępie Ania opowiada o swoich doświadczeniach dotyczących zagadnienia zdrowego życia.  Wyjaśnia do kogo kieruje swoją książkę i zaznacza, że wiedza, którą porusza jest bardzo szeroka, dlatego w poradniku zamieściła najistotniejsze podstawy, które mają zachęcić czytelnika do dalszych działań i poszukiwań. 


Później podaje nam listę korzyści, które można czerpać, gdy żyje się zdrowo. Przyznaję, jest ona niesamowicie kusząca!


Autorka próbuje przygotować nas psychicznie do pozyskania odpowiedniego nastawienia potrzebnego do wdrożenia zmian z sukcesem. Porusza takie tematy jak: świadomość swojego ciała i zdrowia, czy szacunek do siebie, wiara i cierpliwość... 

W pierwszej części książki czuć rozsądny optymizm, który się udziela. Wiem, że będę do niej wracać, gdy osłabnie motywacja, żeby przypomnieć sobie, dlaczego warto.


Sedno książki stanowi opis trzech filarów zdrowia, jak łatwo się domyśleć, jeden z nich to jedzenie:


Autorka rozpoczyna nieco "szkolnie", bo od opisu poszczególnych elementów układu trawiennego. Dopiero później, gdy wiemy, jak działa nasz układ trawienny, łatwiej nam będzie zrozumieć, dlaczego ważne jest to co jemy.


Następuje długi na ok. 40 stron opis poszczególnych składników odżywczych: węglowodanów, błonnika, białek, tłuszczów, poszczególnych witamin, minerałów, makro i mikroelementów


I tu również informacji i ciekawostek jest moc. Poznajemy plusy i minusy spożywania poszczególnych składników, ich funkcje, w jakich potrawach można je znaleźć oraz jakie są zasady ich spożywania.


Ania wyjaśnia na czym polega analiza pierwiastkowa włosów, jest też rozdział poświęcony suplementacji oraz dłuższy rozdział dotyczący łączenia produktów żywnościowych i komponowania posiłków


Autorka jest zwolenniczką diety rozdzielnej, która polega na nie łączeniu w jednym posiłku produktów z grupy "z przewagą węglowodanów" z produktami z grupy "z przewagą białek". Dla mnie to nowość,  nigdy nie praktykowałam takiego sposobu odżywiania się.


Z książki "Żyj zdrowo i aktywnie" dowiedziałam się wreszcie czym jest ten tajemniczy indeks glikemiczny i dlaczego "mamy sobie zawracać nim głowę". 


Na koniec jeszcze kilka ważnych informacji o produktach, których należy unikać i jak je zastępować, dwie strony o detoksie i ... można przejść do przepisów

Ania przygotowała całodzienne menu na każdy miesiąc składające się z 5 posiłków. Bardzo spodobało mi się, że położyła nacisk na wykorzystanie produktów sezonowych.


Znajdziemy przepisy na śniadania, II śniadania, obiady, podwieczorki, kolacje i różne zdrowe napoje i koktajle. Są to przepisy proste, z łatwo dostępnych składników, ale też bardziej wyszukane i zaskakujące.


A poniżej pierwszy przepis, który wypróbowałam. Chlebek bananowy wyszedł pyszny, ale w ogóle nie wyrósł :( Zaniepokoił mnie brak sody albo proszku do pieczenia w liście składników. I jak się okazało słusznie.


Najmniej uwagi, bo tylko 4 strony poświęciła autorka drugiemu filarowi zdrowia, czyli równowadze wewnętrznej.


Ania wyjaśnia na czym polega zjawisko stresu i w jaki szkodliwy sposób wpływa na nasz organizm. Krótkie, ale dające do myślenia.

I omówienie trzeciego z filarów zdrowia, czyli sportu. Ania opowiada m.in. o swojej pasji, karate.


Bardzo fajnie wprowadza w świat biegania.. Jestem osobą, która miała do czynienia z bieganiem i czytałam nieco na ten temat, ale i tak znalazłam informacje, które mnie zaskoczyły i wykorzystam je w swojej praktyce biegowej.


A jeśli nie ciekawi Was bieganie, czy karate, autorka  prezentuje trzy przykładowe treningi, które można przeprowadzić w domu: wzmacniający mięśnie brzucha, z hantelkami i wzmacniający z obciążeniem własnego ciała.


Ale to nie wszystko, jest również sporo porad motywacyjnych, rozdział o roli regeneracji po wysiłku i piciu wody... Ania pomyślała niemalże o wszystkim!!

Na końcu znajduje się podsumowanie wszystkich zasad zawartych w książce, dotyczące każdej z trzech sfer: odżywiania, aktywności fizycznej i równowagi psychicznej. Jest również dodatek o badaniach profilaktycznych, wyjaśniający jakie badania wykonywać i z jaką częstotliwością. Bardzo przydatny!


Na  końcu książki znajdziecie podziękowania i liczącą 25 pozycji bibliografię.


Reasumując - jestem zachwycona

Nie można nie docenić wizualnej strony książki. Twarda okładka, dobrej jakości, błyszczący papier, dużo pięknych zdjęć, liczne grafiki, tabelki i różnorodna czcionka pomagająca lepiej przyswoić tekst.

Znajdziemy w niej sporo bardzo ładnych zdjęć samej Ani.



Całość napisana jest prostym i zrozumiałym językiem. Miałam cięższe momenty na przykład czytając o roli układu trawiennego, czy o składnikach odżywczych, ale przebrnąć przez te strony pomogła mi ciesząca oczy i ułatwiająca zrozumienie tekstu, strona graficzna.

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że w książce znajduje się za wiele informacji i są one podane chaotycznie, ale nic bardziej mylnego. Jest to rewelacyjna pozycja dla osób, które chcą zacząć żyć zdrowo. Ania wspaniale uporządkowała wszystkie najważniejsze zagadnienia. Bardzo się cieszę, że rozpoczęłam właśnie z nią kolejny rok. I wierzę, że tym razem zacznę żyć zdrowo na stałe. Aniu, dodałaś mi skrzydeł.


Miałyście już styczność z książką Anny Lewandowskiej? Co o niej sądzicie? 

Przypominam, że poradnik "Żyj zdrowo i aktywnie" ciągle można wygrać na stronie wyzwania Pokochaj Swoje Ciało (klik), wystarczy tylko aktywnie brać udział w naszym wyzwaniu i udzielać się na jego stronach.









36 komentarzy:

  1. Pod względem wizualnym mnie zachwyciła, ale pod względem treści już nie...Ania poruszyła zbyt wiele treści w efekcie czego wiele kwestii jest podanych zbyt ogólnikowow co dla laika może przynieść więcej strat niż zysku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam podobne odczucia, ale po przeczytaniu całości doszłam do wniosku, że wszystko jest ułożone w logiczną całość. Ania chciała zrobić taki "starter" do zdrowego życia i myślę, że jej się udało.

      Usuń
  2. Jak pięknie wygląda! Przeczytałam od deski do deski i po prostu muszę ją mieć. Nie lubię gotowych diet, więc mam nadzieję, że wskazówki z książki pomogą mi w samodzielnym planowaniu diety i komponowaniu dań :) O sporcie też chętnie poczytam, bo mocno wdrożyłam się w temat :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałaś o promocji w Rossmannie? Można ją dopaść za 29,99 zł!

      Usuń
    2. Pójdę jutro sprawdzić czy jeszcze jest :)

      Usuń
    3. Daj znać, czy Ci się udało kupić. Buziaki :))

      Usuń
  3. Hmm sama Ania mnie ciut irytuje ale o książce nie mogę nic powiedzieć, dopóki jej nie przeczytam - ale fakt wydana jest bardzo ładnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też staram się nie wystawiać opinii, dopóki czegoś nie poznam :)

      Usuń
  4. Gdybym ją dostała w prezencie to spoko, ale sama jej chyba nie kupię

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie i nie. Nigdy za nią nie przepadałam ale po jej występie kiedyś u Wojewódzkiego jeszcze bardziej się zraziłam do nie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co ona takiego wtedy zrobiła / powiedziała?

      Usuń
  6. Zdecydowanie chciałabym ją przeczytać :)). Wygląda i brzmi tak pozytywnie! Zarówno książka, jak i autorka :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj zachęciłaś mnie do jej kupna... Oj biedny mój portfel... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej wydawać na książki, niż na głupotki ;)

      Usuń
  8. Oglądałam ostatnio w księgarni, ale nie kupiłam. Nie specjalnie przepadam za książkami celebrytek, blogerek, aktorek etc. W tej pozycji miałam wrażenie chaosu i bałaganu - dużo zdjęć, napisów, kolorów, to wszytko pod różnym kątem, tu zaznaczenie kawałka, tam całego fragmentu. "Za dużo nut, za dużo nut."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też moje pierwsze wrażenie, ale po przeczytaniu całości jestem usatysfakcjonowana :)

      Usuń
  9. Zastanawiałam się nad tą książką, ale od kiedy próbuję wprowadzić do swojego życia zasady diety wegańskiej - nie znalałaby ona u mnie w wielu wypadkach miejsca. Niemniej książka wygląda bardzo zachęcająco, ładne zdjęcia i wydanie kuszą :) Może wpadnie mi kiedyś w ręce.
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli dieta wegańska to na pewno rzuciła Ci się w oczy "Jadłonomia", mam rację?

      Usuń
  10. Dostałam książkę pod choinkę i przeczytałam. Oprócz ładnych zdjęć i papieru nic ciekawego nie zauważyłam w tej publikacji. Chaos i wszystko już było - to moja recenzja w skrócie. Ładne obrazki i celebryckie nazwisko to za mało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostra opinia Martusia. Ale oczywiście ją szanuję. Akurat znalazłam w książce coś co do mnie trafia, ale rozumiem, że nie każdy to znajdzie :)

      Usuń
  11. W Rossmannie kupiłam w piatek za 29,99 jak coś :)

    OdpowiedzUsuń
  12. no powiem ci że mnie zachęciłaś,muszę się za nią rozejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno w Rossmannie jest na nią korzystna promocja :-)

      Usuń
  13. Dlaczego po przeczytaniu Twojej opinii i obejrzeniu zdjęć (swoją drogą pięknych!) zrobiłam się głodna, a nie zachciało mi się zamiast tego biegać? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to zdjęcie chlebka bananowego działa na kubki smakowe, jak mało co! :P

      Usuń
  14. Fajną ma szatę graficzną, ale moim zdaniem sama jej osoba jest przereklamowana i nie zachęca mnie to do zakupu książki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do osoby Ani podchodzę raczej neutralnie, bardziej w stronę sympatii :) Nie sugerowałam się kim jest autorka, kupując książkę. Po prostu potrzebowałam motywacji i szukałam czegoś, co mnie skutecznie zainspiruje. Zadziałało.

      Usuń
    2. No właśnie też zastanawiam się, co ona takiego zrobiła, że takie emocje wywołuje...

      Usuń
  15. Widzę, ze książka graficznie bardzo ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  16. O właśnie widziałam w Rossmannie. I jak Justynka, kupiłaś? :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie wiem zupełnie dlaczego, ale zawsze do takich książek podchodzę jak do osy ;). Nie lubię wszelkich poradników ;). A nadmiar zdjęć i zmiany czcionek mnie rozpraszają, a nie poprawiają wchłanianie wiedzy. Ale mówię, to nie moja bajka :). Choć Twój entuzjazm jest bardzo rozgrzewający :D.

    OdpowiedzUsuń
  18. Niewątpliwie zachęciłaś mnie do nabycia książki :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)