poniedziałek, 3 lutego 2014

ZDROWE wyzwanie - tydzień 2

Witajcie Kochane,
Zaczynamy tydzień drugi naszego Zdrowego Wyzwania!
Tu możecie znaleźć relację z pierwszego tygodnia (KLIK).
A teraz przejdźmy do opisu tego, co czeka nas przez kolejne siedem dni.

Dzień 8 - Porozciągaj się przed snem

Podobno joga albo ćwiczenia rozciągające wykonywane bezpośrednio przed snem rozluźniają, wyciszają i pomagają usnąć. Dziś się o tym przekonamy. Poszukam na YT ciekawego filmiku, z krótkim zestawem ćwiczeń tego rodzaju. Joga będzie idealna!

Dzień 9 - Spróbuj owocu albo warzywa, którego nigdy wcześniej nie jadłaś

Tego zadania nie muszę tłumaczyć :) Ciekawa jestem czego spróbujecie, u mnie lista warzyw i owoców, których jeszcze nie smakowałam jest dość długa.

Dzień 10 - Dzień bez kawy, zamiast niej 1,5 litra wody i herbatki ziołowe

Ile kaw wypijacie dziennie? U mnie są to dwie kawy, ale niestety zdarza się, że posunę się aż do trzech. Postarajmy się zastąpić kawę zdrowymi, ziołowymi herbatkami (lubuję się ostatnio w pokrzywie :). A co do znaczenia picia wody dla naszego zdrowia, nie będę się już wypowiadać, na ten temat powstał kiedyś osobny post (KLIK).

Dzień 11 - 30 minut biegu lub mniej jeśli nie dasz rady

Kiedyś biegałam regularnie. Od września miałam trochę problemów ze zdrowiem i zrobiłam sobie długą przerwę od sportu. Gdy czytam, czym było dla mnie bieganie (KLIK), zaczynam tęsknić. Dzień 11 przywróci bieganie w moim życiu. A może rozpocznie piękną przygodę w Waszym?

Dzień 12 - Samodzielnie wyciskamy sok lub robimy koktajl

Sokowirówka kurzy się gdzieś wysoko na kuchennej półce. Sama się sobie dziwię czemu. Przecież uwielbiam świeże soki i pyszne owocowe koktajle. Czas odkurzyć sokowirówkę i przeszperać Internet w poszukiwaniu przepisów na koktajle!


Dzień 13 - Spróbuj naturalnej aromaterapii

Co to jest aromaterapia? Jest to leczenie zapachami, a konkretnie leczenie za pomocą olejków eterycznych - pachnących, lotnych substancji wytwarzanych przez rośliny. Olejki eteryczne są wielką tajemnicą natury. Przyznam, że temat zaczął mnie fascynować i postanowiłam więcej o aromaterapii poczytać. Ale wracając do naszego zadania, możliwości na wypróbowanie aromaterapii jest całkiem sporo. Są to na przykład:
  • masaż (3-5 kropli olejku dodajemy do 10 ml bazowego oleju, otrzymaną mieszanką wykonujemy masaż)
  • refleksoterapia, czyli masaż stóp (6-8 kropli olejku rozpuszczamy w 10 ml oleju bazowego)
  • kąpiel (3-6 kropli olejku dodajemy do 10 ml bazowego oleju, otrzymaną mieszankę wlewamy do kąpieli)
  • kąpiele stóp (4-5 kropli olejku dodajemy do bazowego oleju, otrzymaną mieszankę wlewamy do ciepłej wody)
  • kominek aromaterapeutyczny (bezpośrednio na wodę w kominku wkropić 5-7 kropli olejku w pomieszczeniu o powierzchni 15 m², przed kolejną aplikacją olejku wywietrzyć pomieszczenie!)
Pamiętajmy tylko o: stosowaniu wyłącznie naturalnych olejków i o tym, że bezpośrednio na skórę używamy jedynie olejków specjalnie do tego przystosowanych. Często olejki, które palimy w kominkach zapachowych się do tego nie nadają.
Jeśli macie ochotę, mogę przygotować osobną notkę o właściwościach różnych olejków eterycznych i ich mieszanek.

Dzień 14 - Spraw sobie nagrodę

Jeśli wytrwałaś dzielnie do końca wyzwania to jest właśnie ten dzień, żeby sprawić sobie nagrodę :) W pełni na nią zasłużyłaś! Najlepiej żeby było to związane ze zdrowymi przyzwyczajeniami, jakie zaczęłaś wprowadzać w swoje życie. To może być np. jakiś strój albo gadżet do ćwiczeń. Sama najlepiej wiesz co Ci się przyda. Jeśli nie masz ochoty na zakupy, możesz nagrodzić się relaksującą kąpielą. Nie ważne co wybierzesz, liczy się żebyś sprawiła sobie przyjemność.

To póki co tyle, spokojnego wieczoru :)
Podsumowanie drugiego tygodnia w kolejną niedzielę, do napisania!


30 komentarzy:

  1. 14 dzień podoba mi się najbardziej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 14 dzień mam zamiar sobie robić w nagrodę za każde dwa tygodnie sportu :)

      Usuń
  2. Aromaterapia - już wcześniej zaciekawił mnie Twój prezent gwiazdkowy - zestaw olejków. Wyglądał bardzo zachęcająco. :) Zdecydowanie bardzo lubię wszelkie 'aromaterapeutyczne zabiegi', zwłaszcza weekendowe. Jaka to książka na zdjęciu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspomnę co nieco o tych olejkach, warte są tego :) A co do książki, to "Zmysłowe ciało" Hanny Łopuchow i Moniki Jucewicz.

      Usuń
  3. Pokochałam Dzień 13 < 3

    Pozdrawiam, http://grudzienpaulina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę sobie wreszcie któregos dnia zaszaleć i wycisnąć jakiś sok, bo nigdy tego nie robiłam :P zawsze z lenistwa kupowałam gotowce :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten tydzień jest jeszcze ciekawszy od poprzedniego:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hi hi, ja to chętnie zaczęłabym od 14, a później w ramach odpokutowania cała reszta ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja chyba też jednak takie wyzwanie sobie zrobię ! Bardzo przyjemnne!

    OdpowiedzUsuń
  8. 9 dzień to coś da mnie;) chyba namówiłaś i mnie na takie wyzwanie!!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień 10 jest dla mnie :) Nie piję kawy! Zastąpię ją herbatkami z chęcią ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiem że będzie ciężko mi wytrzymać, ale dam radę :)

      Usuń
  10. Wybieram dzień 14 ;)

    http://alekssandrasssss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo ciekawe i przyjemne wyzwanie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja poproszę post o olejkach!
    :)).

    OdpowiedzUsuń
  13. Aromaterapią interesuję się od dawna i wciąż zadziwia mnie bogactwo tych olejków ! Kurcze, marzy mi się sokowirówka ...

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnio mam chęć na świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy - będę musiała to koniecznie zrobić - hmmm szkoda że biegać nie mogę :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam jakąś taką ochotę na świeżo wyciśnięte cytrusy :)

      Usuń
  15. Bardzo ciekawe wyzwanie Kasiu:) Owocowe soki to jest to!. Szczególnie po wysiłku fizycznym (biegi, ćwiczenia..). Ja nie mam sokowirówki, ale radzę sobie w inny sposób. Obieram owoc i miksuje blenderem. I mam pewność, że nawet odrobina owocu się nie zmarnuje (jak to bywa przy ręcznym wyciskaniu). Powodzenia!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł, wychodzi taki bardziej chyba koktajl niż sok :)

      Usuń
  16. Udał się dzisiaj 30 minutowy bieg :) jestem bardzo z siebie zadowolona, że udało mi się pokonać dystans 4,5 km :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo, jestem z Ciebie dumna, bardziej niż z siebie bo mnie się bieg nie udał :(

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)