wtorek, 20 sierpnia 2013

Czwarta noc z tuberozą - CIELESNOŚĆ

W perfumach Carnal Flower marki Frederic Malle, Dominique Ropion próbował uchwycić fascynującą sprzeczność zapachu tuberozy. Jej klasyczną kwiatową świeżością, zestawić z drugą, ciemną, zmysłową stroną kwiatu. Ropion pracę nad Carnal Flower rozpoczął od najnowocześniejszej chemicznej analizy zapachu żywej tuberozy. Następnie wykorzystując wszelkie składniki potrzebne do otrzymania formuły zbliżonej do autentycznej tuberozy, spróbował stworzyć kompozycję, która idealnie łączyłaby się z zapachem skóry klienta. Dodatkowo chciał nadać jej słoneczny i zmysłowy charakter poprzez doprawienie kompozycji szczyptą kokosa i białego piżma.
Wobec Carnal Flower  miałam bardzo duże oczekiwania, przeczytałam gdzieś, że w perfumach tych jest największe stężenie naturalnego absolutu tuberozy dostępne w jakimkolwiek zapachu. Co nie do końca wydaje mi się prawdą, bo sądząc po opisie, tuberoza Ropion jest przede wszystkim tworem chemii, a nie natury.
W każdym razie spodziewałam się tuberozowej eksplozji i co? Zapach zrobił mojej skórze psikusa.
Uwielbiam w perfumach ich nieprzewidywalność i to jak różnie pachną w zależności od osoby, jaka ich używa. 

Ze wszystkich nut jakie ma w sobie Carnal Flower, (czyli: bergamotka, melon, eukaliptus, ylang-ylang, jaśmin, absolut tuberozy, absolut kwiatów pomarańczy, kokos, białe piżmo) na mojej skórze najpierw najbardziej wybija się mleczno owocowy zapach melona, a później odświeżająca, chłodna, miętowa woń eukaliptusa. I? Tyle? Pytam, gdzie moja tuberoza???? 
Carnal Flower, czyli zmysłowy kwiat, cielesny kwiat. 


A na mojej skórze jest to najlżejsze, najbardziej zielone i najmniej zmysłowe wydanie tuberozy z jakim miałam do czynienia.
Ale zaraz chwileczkę, coś jednak pojawia, bardzo delikatny i subtelny kwiatuszek. Raz go wyczuwam, innym razem niemalże wcale. Jestem wręcz pewna, że tak dzieje się za sprawą mojej skóry i są osoby, które ekstraktu tuberozy w wyższym stężeniu doświadczą. Mnie niestety nie było dane, jedynie delikatne tuberozowe tchnienie... A może o to właśnie chodziło Dominikowi Ropion? O "poruszającą woń" maksymalnie zbliżoną do skóry.


12 komentarzy:

  1. I czemu koniec? Zaczytałam się w tej tuberozie, czy też jej braku, skórze i nie byłam gotowa na koniec...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniec, bo one właśnie tak zrobiły, wielki apetyt a potem kaszanka. I tylko kilka domysłów.

      Usuń
  2. Szkoda, że zapach nie sprostał Twoim ozekiwaniom...
    Ale przynajmniej cytat pozostanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mąż jak mnie dzisiaj powąchał, to aż krzyknął: "Czym ty pachniesz, jak jakaś stara baba" :P
      Cytat ładny :)

      Usuń
    2. hahaha, biedny Mąż, takie mu niespodzianki robisz zapachowe ;)

      Usuń
    3. On chyba nie lubi tuberozy :)

      Usuń
  3. A mnie właśnie bardzo zaciekawiłaś! Lubię zielone nuty, tuberoza dla mnie może zejść na dalszy plan i delikatnie pachnieć sobie w tle.
    Będę musiała to powąchać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powąchaj, powąchaj, może na Tobie się ładniej rozwinie :)

      Usuń
  4. chciałam Ci napisać,że od piątku ciesze się balsamem od Ciebie! :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cóż to za kapryśny zapach! No ale z pewnością i on ma swoich fanów ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)