poniedziałek, 7 marca 2016

Zdrowe poniedziałki #2 - TAG: Na zdrowie

Dzień dobry Kochani,
Witam w kolejny zdrowy poniedziałek. Dziś zapraszam Was na ciekawy tag, który odkryłam na kanale youtubowym Zdrowomania TV (klik). Postanowiłam zrobić ten tag, bo przy okazji będę mogła opowiedzieć Wam jak rozpoczęła się moja przygoda ze zdrowym stylem życia i jak wyglądał cały proces przechodzenia na dobrą stronę mocy ;)

Przy okazji serdecznie chciałam Wam polecić kanał Zdrowomania TV. To rewelacyjne źródło informacji i inspiracji z zakresu aktywności fizycznej, zdrowej kuchni i ogólnie tematyki zdrowego życia.
A teraz przejdźmy do odpowiedzi na pytania :)


1. Od kiedy prowadzisz zdrowy styl życia?
Zaczęło się 24 stycznia 2012 roku, kiedy pierwszy raz poszłam biegać. Ale to nie tak, że tego dnia wszystko się zmieniło. Przejście na zdrowy styl życia było wieloletnim procesem. W takiej formie jaka mnie satysfakcjonuje, prowadzę go dopiero od ostatniego tygodnia roku 2015. 

2. Co Cię zmotywowało do zmiany?
Zaczęło się od tego, że bardzo chciałam zacząć uprawiać sport. Po urodzeniu dziecka i powrocie do pracy miałam bardzo mało wolnego czasu. Z pracy wracałam bardzo zmęczona i  nie miałam na nic siły. Jedyne co chciałam zrobić to położyć się i usnąć. Notorycznie dopadało mnie przygnębienie i bardzo często chorowałam. Doszłam do wniosku, że pomoże mi uprawianie sportu. Najodpowiedniejsze wydało mi się bieganie, a to dlatego że nie musiałabym tracić czasu na dojazdy. Wystarczyło tylko założyć buty i wyjść (dokładnie o rozpoczęciu przygody biegowej opowiedziałam w poście O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu). 
Po wdrożeniu biegania przyszła pora na nowe formy aktywności, zumbę, fitness, pilates. Kolejny krok jaki podjęłam to jedzenie śniadań przed wyjściem do pracy. Wcześniej wyglądało to tak, że piłam na czczo kawę i w drodze do pracy kupowałam drożdżówkę. Teraz nie wychodzę z domu bez zdrowego, pożywnego śniadania. Z czasem wzięłam się też za wdrożenie innych zdrowych nawyków, picia rano ciepłej wody z cytryną i szczotkowania ciała na sucho. W tym roku podjęłam kolejne wyzwania. Postanowiłam zadbać o jakość pozostałych posiłków. I zwiększyć częstotliwość uprawiania sportu z minimum trzech razy w tygodniu do pięciu.  

3. Co się zmieniło po zmianie stylu życia na zdrowszy?
Mam zdecydowanie więcej energii, lepsze samopoczucie, myślę bardziej pozytywnie i częściej się uśmiecham. Rzadziej choruję. Mam ładniejszą sylwetkę. Często doświadczam uczucia, które nazywam musującym, radosnym spokojem. To chyba jest szczęście :)

4. Ulubiona aktywność fizyczna?
Zdecydowanie bieganie. Ale bardzo dużą frajdę sprawiały  mi zajęcia zumby (muszę się na nie znowu przejść) i bardzo ciekawi mnie joga. Co do jogi pod koniec kwietnia wybieram się na Mazury na kilkudniowe warsztaty. To będzie dobra okazja, żeby zaznajomić się lepiej z tą dyscypliną.

5. Jak często uprawiasz jakiś sport?
Od początku tego roku pięć razy w tygodniu. 2-3 razy biegam, jeden raz ćwiczę z płyty z  Ewą Chodakowską, pozostałe treningi to ćwiczenia z kanałów You Tubowych (mój ulubiony kanał - klik).

6. Jakie są założenia Twojej diety?
Jem cztery raz dziennie, próbowałam pięć razy, ale to dla mnie za często, ze względu na czas jaki trzeba poświęcić na przygotowanie posiłków. Wypijam ok. 9 szklanek wody dziennie (zamiast wody piję też zieloną i białą herbatę i herbaty ziołowe). Co jakiś czas pozwalam sobie na mały wyskok. Nie odmawiam sobie tego, co bardzo lubię, ale zdecydowanie ciastko, na które czeka się dwa tygodnie smakuje o wiele lepiej, niż gdy je się je codziennie w ilości pięć sztuk. Staram się zachować równowagę, gdy skuszę się na coś kalorycznego rezygnuję z kolacji i następnego dnia intensywniej ćwiczę. Jem dużo warzyw i owoców. Nie jem białego pieczywa. Smażę tylko na oleju kokosowym lub maśle klarowanym. Długo by opowiadać :)

7. Co najczęściej jesz na śniadanie?
Preferuję słodkie śniadania, kaszę jaglaną z owocami i bakaliami, owsiankę na mleku kokosowym z malinami i jagodami, naleśniki razowe, omleta. Lista moich ulubionych słodkich śniadań jest bardzo długa i ciągle wypróbowuję nowe przepisy.

8. Ulubione zdrowe produkty
Mleko roślinne a zwłaszcza kokosowe, miód, płatki owsiane (nie wyobrażam sobie bez nich mojej diety), kasza jaglana. Większość owoców, szpinak, jarmuż... 

9. Co w zdrowym stylu życia sprawia Ci największy problem?
Gdy zachoruję i choroba ciągnie się kilka tygodni, bo niestety jak choruję to u mnie to potrafi trwać miesiącami (raz przez pół roku, nie mogłam wyleczyć kaszlu). Bardzo ciężko mi później wrócić do formy. Czasami przez jedno przeziębienie wypadam z rytmu na miesiąc czy dwa.

10. Rada dla początkujących. 
Nie poddawaj się. Nawet jeśli nie uda Ci się szybko i trwale przestawić na zdrowy tryb życia, to każdy tydzień który przeżyjesz "zdrowo" to inwestycja dla organizmu, która będzie procentować w przyszłości. Bo przecież lepiej uprawiać sport, dbać o dietę przez cztery miesiące w roku i zafundować sobie dłuższa przerwę, niż nie próbować wcale. Na zdrową ścieżkę zawsze można wrócić, trzeba się cieszyć, że udało się na  niej postawić pierwszy krok.

A do tagu zapraszam autorki blogów:

u Aliny
Ekocentryczka
Jaskółcze Ziele
Agulkowe Pole 

I wszystkich, którzy mają ochotę przyłączyć się do zabawy :))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)