wtorek, 11 czerwca 2013

Olej ryżowy

Jakiej porowatości mam włosy? Zadaję sobie to pytanie, trzymając włosa między palcami. Skrzypi? Nie, wcale. Gładki i jedwabisty, też nie.. wyczuwam delikatne nierówności jego struktury. Czyżby średnia porowatość?
Podobno różne oleje, sprawdzają się różnie, w zależności od porowatości włosa.
Próbowałam już oleju Alverde z paczulą i porzeczką, Alterry z migdałami i papają, pięknie pachnącego  monoi, popularnego ostatnio arganowego, na końcówki oleju z pestek śliwek...
Obecnie olejuję włosy olejem ryżowym, który dostałam do testów ze sklepu Blisko Natury.
I przyznam, że z dotychczas stosowanych przeze mnie olejów, właśnie olej ryżowy, najlepiej służy moim włosom. 

Do tej pory spotkałam się ze spożywczym zastosowaniem oleju ryżowego. Jego właściwości kulinarne są cenione bardzo wysoko, również ze względu na to, że podczas smażenia nie dymi się i nie pryska :) Ale nas dziś będzie interesować przede wszystkim jego zastosowanie kosmetyczne.
Jakie właściwości posiada ten produkt? Jest bardzo bogaty w witaminę E, która wpływa na zmniejszenie wrażliwości na promieniowanie ultrafioletowe oraz skuteczną neutralizację wolnych rodników. Dodatkowo chroni skórę, odmładza i regeneruje. Kolejny składnik to bardzo silny przeciwutleniacz gamma oryzanol, który niszczy wolne rodniki, i opóźnia procesy starzenia. Zawiera również kwas oleinowylinolowy, które zmiękczają i regenerują skórę. 
Często używa się go do produkcji olejków do ciała i do masażu, kremów do twarzy i balsamów do ciała. Jest bardzo popularnym składnikiem kosmetyków w Azji. Japonki słyną z pięknej, gładkiej i utrzymującej długo młodość cery. Może dlatego, że do robienia maseczek i peelingów używają oleju ryżowego i otrębów ryżowych :)?


Olej znajduje się w "aptecznej" buteleczce z ciemnego szkła. Przepraszam, że etykietka na powyższym zdjęciu jest utłuszczona, ale tak się właśnie dzieje z olejkiem, gdy zaczynamy go używać. Wygląda to niestety nieestetycznie, ale trudno tego uniknąć. Mimo iż butelka zaopatrzona jest w zakraplacz.
Olej jest przezroczysty, delikatnie żółtawy, pachnie bardzo łagodnie, dla mnie ledwo wyczuwalnie. Jest mniej tłusty i bardziej rzadki od innych olejów. 


W zasadzie można używać go od stóp do głów, ja wybrałam sobie, jak już wspomniałam na początku posta, włosy. Na żaden z dotychczas stosowanych olejów moje włosy nie zareagowały tak dobrze. Są po nim błyszczące, mięsiste i miękkie. W ogóle nie obciążone!! Ciekawa jestem jak olejek sprawdza się na skórze, ale tego spróbuję innym razem.

Olej ryżowy można kupić w sklepie Blisko Natury, 50 ml za jedyne 7,65 zł. Cena bardzo niska, a jeśli jeszcze weźmiemy pod uwagę wysoką wydajność produktu, naprawdę warto go przetestować.
Stosowałyście kiedyś olej ryżowy? Jakie są Wasze ulubione oleje do pielęgnacji i w jaki sposób ja stosujecie? Z przyjemnością poczytam o Waszych doświadczeniach w tym zakresie w komentarzach :)
Pozdrawiam
Kasia

15 komentarzy:

  1. Jeszcze nie używałam oleju ryżowego. Jestem zaintrygowana :)
    W ogóle musiałabym sobie zrobić mały zapas rożnych i próbować, co mi pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie :) Dobry pomysł, takie "olejowe eksperymenta" :D

      Usuń
  2. Moje włosy też pokochały olej ryżowy, ale najlepiej sprawdza się u mnie makadamia :-) Kasiu, gdybym miała opisać moje doświadczenie i przygody z olejami, wyszłaby trylogia. Jestem olejomaniaczką :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Makadamia, muszę zanotować "do przetestowania w przyszłości" :)
      A co do olejków, przeszperam Twój blog i będę wiedzieć wszystko :)

      Usuń
  3. ooo, ale fajna sprawa! Nie słyszałam nigdy o olejku ryżowym:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przetestuj sobie jak będziesz miała okazję, rzeczywiście jest bardzo fajny :)

      Usuń
  4. Od rozpoczęcia wakacji zacznę olejować włosy. Dzisiaj kupiłam oliwkę BabyDream, aby sprawdzić jak moje włosy zareagują... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to życzę powodzenia i żebyś była zadowolona z efektów :)

      Usuń
  5. Nie stosowałam, ale każdy kosmetyk zawierający słowo 'ryżowy' brzmi dobrze i zachęcająco :) Moje włosy mają każdy rodzaj porowatości jedne są takie inne takie, ciężko określić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię zapach "ryżowy" :) Jesteś coś mnie ciągnie do ryżowych specyfików, zgadzam się z Tobą :)

      Usuń
    2. W sumie ja też do końca nie wiem, jakiej porowatości mam włosy.

      Usuń
  6. ja olejuje olejkiem babydream i uwielbiam go mimo że potrzebuje jakiś 3 myć żeby nie zostawiał tłustego filtru na włosach :) obserwuje i bede wpadac czesciej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie próbowałam Babydream, ale nie będzie to problem, bo kremuję nim moją córcię, więc mam go pod ręką do przetestowania :) Zobaczymy jak się sprawdzi, pozdrawiam cieplutko i dziękuję, że do mnie zajrzałaś. Bardzo mi miło

      Usuń
  7. Ryżowego nie znam, ale spróbuję kiedyś :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Olej ryżowy ! :) uwielbiam :)
    Chcę wypróbować jeszcze oleju śliwkowego, bo wiele dziewczyn zachwala :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)