środa, 6 maja 2015

Kocie sprawy cz. 2

Witajcie Kochani,
Jakiś czas temu przedstawiłam Wam nowego domownika Dylasia:


Wspomniałam też, że planujemy zakup drugiego kota. Pianka jest już z nami prawie trzy tygodnie. Podobnie jak Dylan jest kotem rasy brytyjskiej. Z tymże krótkowłosym. Ma ubarwienie typu szylkret niebieski, czyli mieszankę dwóch kolorów - niebieskiego oraz kremu. Co ciekawe tylko kotki mogą mieć tego typu ubarwienie.

Piankę znalazłam we wrocławskiej hodowli Agilis Cattus. Zobaczyłam na stronie hodowli to zdjęcie i wpadłam jak przysłowiowa śliwka w kompot:


Od pierwszego wejrzenia zakochałam się w tym przedzielonym na pół pyszczku.

Hodowla Agilis Cattus istnieje już od 10 lat. Odsyłam Was na jej stronę (KLIK), bo znajdziecie tam mnóstwo bardzo ciekawie napisanych informacji, nie tylko na temat samej hodowli, ale również na temat kotów, ich wychowania, zachowania, karmienia, kosztów utrzymania, chorób, kociej wyprawki i wiele, wiele innych. Lektura tych tekstów przygotowała mnie pod kątem teoretycznym do powitania nowych domowników, a także sprawiła wiele radości. Z przyjemnością przeczytałam o wszystkich agilisowych kotach, by potem  poznać je osobiście. Gdy przyjechaliśmy po Piankę byłam oszołomiona bliskością tylu kocich piękności, kotek, kociaków, zaszczycił nas nawet Fado, tata Pianki (mamą Pianki jest cudna Raya). Wierzcie mi, to było dla mnie wielkie przeżycie. Czułam się tak jakbym poznała bohaterów ulubionej książki. Bo tak też Pani Dorota Szadurska, założycielka hodowli pisze o swoich kotach, że czyta się jej słowa, jak pasjonującą opowieść.

Pani Dorota jest również autorką wszystkich zdjęć Pianki, które możecie oglądać w dzisiejszym poście. Podobnie jak Pani Kasia z hodowli Mazuria, robi rewelacyjne zdjęcia :) 

Pianka urodziła się 22 grudnia (dwa miesiące później niż Dylan).


Ma też zupełnie inny temperament od naszego królewicza. Różnią się pod wieloma względami. Pierwsze dni w domu Dylan spędził schowany pod łóżkiem, a Pianeczka dzielnie wymaszerowała z kontenerka z ogonem postawionym pionowo i zaczęła zwiedzać wszystkie kąty. 

Pianeczka jest bardzo pogodna i spokojna, ale za laserkiem, czy wędką potrafi gonić z prędkością światła. Jest wtedy szybsza od Dylana, który normalnie jest zwinniejszy i bardziej skoczny od naszej kuleczki. Bardziej energiczny Dylan o dziwo ze spokojem znosi większość zabiegów kosmetycznych, za to Pianka jest bardzo niecierpliwa, ale powoli ją przyzwyczajam do przecierania oczków. Z obcinaniem pazurków to będzie zdecydowanie o wiele większe wyzwanie.


Pianka jest też dużo bardziej ciekawska i wszędobylska. Już podczas pierwszych dni pobytu właziła w miejsca, które Dylanowi nie przyszły do głowy przez ponad dwa miesiące. Już raz przeżyłam chwile grozy, gdy wlazła do szafy i nie mogłam jej nigdzie znaleźć.


Dylan jest głośniejszy, często ze sobą rozmawiamy, tzn ja go pytam, on odmiałkuje.  Pianka miauczy bardzo rzadko, jeśli już bardzo cichutko, tak jakby jeszcze się nie nauczyła. Mruczy też cichutko. Ale mnie się to w niej bardzo podoba.


W ogóle wszystko mi się w niej podoba, jest najsłodszym kotkiem na świecie, łamaczką serc. Mogłabym ją schrupać. Jest niezwykle rodzinna i towarzyska, bardzo lubi być głaskana, tulona i drapana pod bródką. A ja uwielbiam jak przychodzi do mnie w nocy do łóżka i kładzie mi na twarzy zimną łapkę, żebym wstała i ją głaskała. Co oczywiście mimo bardzo późnych godzin nocnych ochoczo robię.


Jest też bardzo delikatna, grzeczna i ufna. A przy tym odważna. Pianka ma idealne kocie usposobienie.

Już wkrótce opowiem Wam o dokoceniu i o wszystkich perypetiach jakie przy okazji dokocenia przeżyliśmy.



39 komentarzy:

  1. Och, brytyjczyki to moje marzenie, chętnie bym jakiegoś wzięła <3
    Chociaż nie wiem jak moje dwie kotki by go przyjęły, ale...te puchate koty są takie cudne! I jak dorosną to też, przepiękne :) Zazdroszczę aż dwójeczki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest absolutnie cudowna! Ten przedzielony pychol *.*
    Cudowną macie teraz rodzinkę! Niech się Maleństwa dobrze rozwiają i zdrowo rosną! Pokazuj je bieżąco! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. http://magicwordcherry.blogspo6 maja 2015 21:55

    Ten kotek jest przecudny!

    OdpowiedzUsuń
  4. O rany, ten pyszczek jest cudowny *.* Zatulilabym na smierc :D Czekam na wpis o dokoceniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku co za cudny pyszczek ;**** <3 napatrzeć się nie mogę ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Dominika Mar6 maja 2015 23:08

    Jaki pyszczek <3


    www.read-me21.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie dziwię się, jest cudna, ja również czuję się zauroczona :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaki słodziak! :D Szkoda, że nie mogę mieć kota, ale może kiedyś... ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna koteczka! Na pewno świetnie się z Wami czuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaka cudowna. Oj zagłąskać takiego maluszka można :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na psa urok, jest śliczniusia! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mogę się doczekać kolejnych postów z serii :). Wiesz dobrze, że Pianka zdobyła również moje serce, gdy zobaczyłam wtedy to zdjęcie :). Zazdroszczę Ci jej!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna ! Oj tak, koty uwielbiają chować się po szafach.. a my, nieświadomi, panikujemy ze strachu. Moja kotka kiedyś próbowała okocić mi się w szafie. Na szczęście udało mi się zmienić jej plany ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pewnie się teraz narażę, obyś mi wybaczyła, ale nie znoszę kotów, a do tego jestem na nie uczulona:)) Ale cieszę się, że tak wpadłaś jak ta śliwka w kompot i masz co robić:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wcale się nie narazisz i również się nie gniewam :) Najważniejsze, że się cieszysz ze mną :D Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja dopiero się przyzwyczajam do skrytek Pianki, ale przyznam, że jest bardzo pomysłowa, coraz to nowe wyszukuje, a ja się później dziwię :)

    OdpowiedzUsuń
  17. No to kto Ci się finalnie bardziej podoba Dyl, czy Piancia? :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo, bardzo dziękuję !! Pokazywać będę na pewno na Insta.
    Buziaków moc wysyłam :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Jest już prawie gotowy! Ściskam!! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja długo nie brałam pod uwagę, że mogę mieć kota, a co dopiero dwa!? Wszystko się może zdarzyć :) Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  21. Szybko się zaaklimatyzowała, jest bardzo ciekawa świata :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam kociaki, a te są wyjątkowo piękne

    OdpowiedzUsuń
  23. Finalnie powiem, gdy oboje wymiziam :D.

    OdpowiedzUsuń
  24. Będę podziwiać! <3
    Miłęgo wieczorku! :*

    OdpowiedzUsuń
  25. Myślałam, że żaden kociak nie przebije Dylasia, ale na widok Pianki serducho zaczęło mi bić szybciej! Musze sobie zapisać tę hodowlę :)

    OdpowiedzUsuń
  26. To najbardziej uroczy kotek na świecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Moje małe marzenie, muszę tylko Tośka przekonać. Twoje kociaki są w tym bardzo pomocne :)

    OdpowiedzUsuń
  28. A to muszę więcej zdjęć wrzucać :P

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)