czwartek, 13 sierpnia 2015

Modowa metamorfoza - reaktywacja cz. 2

Witajcie Kochanie,
Zapraszam na drugą cześć posta opowiadającego o moich modowych zmaganiach.
Przypominam plan działania:


Dwa pierwsze punkty, omówiłam już w poprzednim poście (KLIK). Dziś zajmiemy się poszukiwaniem inspiracji, mapowaniem stylu i planowaniem garderoby.
Przypominam, że w rozwiązaniu modowych rozterek, jak nic do tej pory, pomogła mi książka Joanny Glogazy "Slow fashion. Modowa rewolucja"

Za radą Asi, postanowiłam pozbierać wszystko co mnie inspiruje, korzystając z aplikacji Pinterest (mój profil na Pintereście - KLIK).  Zaczęłam od burzy mózgów i kompletowałam zdjęcia wg dwóch kategorii, styl oraz inspiracje. W kategorii Mój styl umieszczałam konkretne zestawy ubrań, które założyłabym na siebie, a w Inspiracjach różne zdjęcia, które tworzą atmosferę mojego stylu,  niekoniecznie przedstawiające ubrania. Z czasem wyodrębniłam tablice, kolory z ulubionymi barwami i ich połączeniami oraz akcesoria, z różnego rodzaju dodatkami, biżuterią itp. Gdy zebrałam sporą bazę zdjęć przeprowadziłam ostrą selekcję, odrzuciłam zdjęcia przypadkowe, odbiegające od krystalizującej się powoli koncepcji mojego stylu. Wyeliminowałam ubrania nie pasujące do mojej sylwetki, te w których źle bym się czuła, bądź takie, których nie miałabym okazji założyć. Starałam się typować stylizacje pasujące do mojego stylu życia i figury jaką obecnie posiadam, nie dla Kasi, która schudnie kilka kilogramów za jakiś czas ;)

Z gotowymi, kompletnymi tablicami mogłam przejść do drugiego etapu, mapowania stylu. Na podstawie zebranych zdjęć stworzyłam wirtualną mapę stylu, która określa co składa się na mój styl. I tak:

Sylwetki
Uwielbiam sukienki i spódnice maxi, rozkloszowane spódnice i romantyczne, delikatne sukienki w stylu lat 50-tych. Moja ulubiona długość w tego typu garderobie to do kostek i do kolan, a nie wyżej niż nad kolana. Bardzo lubię miękkie, lekko układające się koszule w połączeniu z dopasowanymi spodniami albo luźniejszymi boyfriendami. Na taką koszulę można narzucić marynarkę albo sweterek. A zamiast koszuli nałożyć bawełniany top, biały lub w poziome paski, granatowe, czarne czy czerwone. To tylko kilka przykładowych sylwetek, które lubię nosić i w których dobrze się czuję.


Kolory
Tak jak wspominałam w poprzednim poście moje ulubione barwy to chabrowy, koralowy, turkusowy. Uwielbiam też połączenia złota, beżu z bielą, motywy marynarskie - paski, połączenie bieli i błękitu, niebieskiego i bieli (jak na chińskich wazach), szarości w zestawieniu z różem i motywy kwiatowe

Detale
Często maluję na czerwono usta przy minimalistycznym makijażu twarzy, najlepiej do opalonej skóry, odrobiny złotego rozświetlacza na kościach policzkowych i czarno pomalowanych rzęs. Noszę zarówno  delikatne złote łańcuszki, jak i duże, strojne naszyjniki. Nie posiadam (jeszcze ;), ale bardzo podobają mi się kapelusze i dodatki w kolorze różowego złota. Przyciągają mój wzrok wzorzyste, szerokie szale i torebki w kolorze pudrowego lub cielistego różu.


Posiadając mapę swojego stylu, którą pokrótce powyżej Wam przedstawiłam, wiedziałam już jakie zestawy najbardziej lubię nosić. Mój styl mogłabym określić jako - casual romantic, jeśli w ogóle coś takiego istnieje ;) Pozostało tylko przeanalizować zawartość szafy, sprawdzić co już mam, a co jeszcze muszę kupić.  Na tej podstawie stworzyłam więc listę zakupów i wybrałam się na podbój sklepów. Jak przebiegły zakupy, opowiem Wam w kolejnym, ostatnim już poście. 

Moje poszukiwania opisuję dość ogólnie, zachęcam Was do sięgnięcia do książki Asi, gdzie wszystko jest dużo dokładniej opisane i wytłumaczone krok po kroku.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)