czwartek, 27 sierpnia 2015

Moja kolekcja perfum cz. 2 - perfumy niszowe

Witajcie kochani,
Zapraszam na drugiego posta, w którym pokazuję Wam moją kolekcję perfum.


Cykl będzie składał się z czterech części:

  1. Perfumy mainstreamowe
  2. Perfumy niszowe
  3. Perfumy z przeszłości 
  4. Planowane zakupy

Ostatnio pisałam Wam o mainstreamowej część mojej kolekcji, dziś przyszła pora na mniej popularne i trudniej dostępne zapachy, czyli na tak zwaną niszę.

Nazwy wszystkich kompozycji już recenzowanych na blogu są podlinkowane.



Rok powstania, pojemność - 2011; EdP; 40 ml
Nuty zapachowe - wanilia, brzoskwinia, kwiat wiśni i neroli
Najczęściej używam ich - wiosną; podczas chwil spędzanych z rodziną, na spacerze w parku, czy na pikniku
Projekcja - przeciętna
Trwałość - duża
Moja ocena - niezwykle słodki, słodyczą roślinną, niespotykaną bo pozyskaną z naturalnych olejków zapachowych;  pudrowy, zamszowy, miękki...


Rok powstania, pojemność - 2001; EdP; 50 ml
Nuty zapachowe - kokos, tuberoza, fasolka tonka, migdał, kwiat cytryny, mandarynka, piżmo, chiński osmantus, heliotrop, mirra, wanilia i morela
Najczęściej używam ich - na randkę! moje najbardziej uwodzicielskie perfumy
Projekcja - przeciętna
Trwałość - duża
Moja ocena - te perfumy mają w sobie wiele moich ulubionych nut zapachowych, jest więc dużo tuberozy, dużo migdałów i wanilii; cudownie układają się na skórze; kompozycja która wyraża zmysłową część mojej osoby


Narcotic Venus; Nasomatto
Pojemność - Extrait de Parfum; 30 ml
Nuty zapachowe - tuberoza, jaśmin, lilia i przyprawy
Najczęściej używam ich - na wieczorne wyjścia i imprezy w okresie letnim
Projekcja - duża
Trwałość - bardzo duża
Moja ocena - jedyny ekstrakt perfum w mojej kolekcji; zalecam poznawanie Venus wyłącznie na skórze, wtedy najpiękniej rozkwita; kobiecość zamknięta w butelce


Rok powstania, pojemność - 2011; EdP; 50 ml
Nuty zapachowe - nutę głowy stanowią aldehydy; nutami serca są len, mimoza i biała róża; nutami bazy cedr, piżmo, kandyzowany migdał, nuty słodkie i suszone owoce
Najczęściej używam ich - jesienią, choć mogłabym używać ich wszędzie, bo bardzo dobrze się w nich czuję, są przytulne i otulają jak kaszmirowy sweterek
Projekcja - bliskoskórna
Trwałość - duża
Moja ocena - mleczne, kremowe, delikatne, kobiece, moje!!!


Peony and Blush Suede; Jo  Malone
Rok powstania, pojemność - 2013; EdC; 30 ml
Nuty zapachowe - nutę głowy stanowi czerwone jabłko; nutami sercapiwonia, jaśmin, goździk (roślina) i róża; nutą bazy jest zamsz
Najczęściej używam ich - na spotkania biznesowe :)
Projekcja - przeciętna
Trwałość - przeciętna
Moja ocena - bardzo chciałam mieć perfumy marki Jo Malone, Peony wybrałam w niepotrzebnym pośpiechu i tego samego dnia żałowałam że je kupiłam; powoli się do nich przekonuję ale miłości z tego nigdy nie będzie


Rok powstania, pojemność - 1999; EdT; 50 ml
Nuty zapachowe - nutę głowy stanowi pieprz; nutą serca jest frezja; nutą bazy nuty drzewne
Najczęściej używam ich - niestety ten zapach kojarzy mi się z  niemiłym okresem w życiu i chwilowo nie potrafię go używać, mam nadzieję że z czasem odkoduję złe wspomnienia i Ofresia zachwyci mnie na nowo; kiedyś lubiłam je wiosną
Projekcja - przeciętna
Trwałość - przeciętna
Moja ocena - przywołują skojarzenia z pachnącym praniem i świeżością kwiatów, które stoją w wazonie; gdybym miała opisać je za pomocą koloru, wybrałabym biel


Rok powstania, pojemność - 2014; EdT; 55 ml
Nuty zapachowe - nutami głowygoździk (przyprawa), mate i goździk (roślina); nutami serca wisteria, róża i kadzidło; nutami bazy piżmo, styraks, benzoes i żywica bursztynowa
Najczęściej używam ich - podczas upałów, w ciągu dnia; gdy mam dobre samopoczucie
Projekcja - przeciętna
Trwałość - przeciętna
Moja ocena - bardzo nowoczesna kompozycja kwiatowa ze szczyptą magii, a raczej księżycowego pyłu; lodowa, chłodna, wręcz szczypiąca; miłość od pierwszego powąchania, która ciągle trwa



La Danza delle Libellule; Nobile 1942
Rok powstania, pojemność - 2012; EdP; 75 ml
Nuty zapachowe - nutami głowybergamotka i czerwone jabłko; nutami serca cedr i cynamon; nutami bazy piżmo, wanilia i kokos
Najczęściej używam ich - gdy chcę się podobać sobie i innym; gdy mi zimno :)
Projekcja - przeciętna
Trwałość - przeciętna
Moja ocena - słodkie i mocno waniliowe perfumy, niektórym ich aromat kojarzy się z szarlotką, mnie przywodzi na myśl kruche ciasto; najczęściej komplementowany przez mojego męża zapach; jestem pewna że spodoba się niemalże każdej wielbicielce słodkich aromatów


Collection Extraordinaire Orchidee Vanille; Van Cleef & Arpels
Rok powstania, pojemność - 2009; EdP; 75 ml
Nuty zapachowe - mandarynka, liczi, gorzki migdał, ciemna czekolada, róża bułgarska, fiołek, wanilia, cedr, fasolka tonka, białe piżmo i kwiat wanilii
Najczęściej używam ich - zimą; podczas świąt Bożego Narodzenia, ważnych spotkań z rodziną; kolacji przy świecach
Projekcja - przeciętna
Trwałość - duża
Moja ocena - kolejne  waniliowe cudo; miękkie, pudrowe, zachwycające! wyszukana słodycz


Or du Serail; Naomi Goodsir
Rok powstania, pojemność - 2014; EdP; 50 ml
Nuty zapachowe - nutami głowyjabłko, czerwone jagody, mango i słodka pomarańcza; nutami serca rum, dzięgiel, szałwia, kokos, geranium, ylang-ylang i mate; nutami bazy labdanum, wosk pszczeli, miód, tytoń, żywica bursztynowa, dąb, cedr, piżmo i wanilia
Najczęściej używam ich - jesienią i zimą; na wielkie wyjścia
Projekcja - duża
Trwałość - bardzo duża
Moja ocena - ciepłe, zmysłowe, ociekające miodowym złotem, słodyczą owoców i bursztynowym rumem; są jak jesienne słońce


Isle Ryder; Hylnds by D.S. & Durga
Rok powstania, pojemność - 2013; EdP; 50 ml
Nuty zapachowe - nutami głowypączki topoli, szyszki jodły i dzikie kwiaty; nutami serca jaśmin, świerk i janowiec barwierski; nutami bazy sitowie i miód
Najczęściej używam ich - na wyjątkowe okazje, gdy czuję się magicznie, gdy czuję się szczęśliwa, gdy czuję się sobą
Projekcja - przeciętna
Trwałość - duża
Moja ocena - diament w mojej kolekcji, moje absolutnie najukochańsze perfumy i przy okazji najdroższe, flakon kosztuje 660 zł; najbardziej magiczny zapach jaki kiedykolwiek poznałam, niepowtarzalny, jest w nim dzikość natury



Mona di Orio; The Les Nombres d’Or Collection
Pojemność - EdP; 5 ml
Moja ocena - przepiękny prezent świąteczny od męża - zestaw ośmiu miniatur perfum Mony di Orio z jej genialnej kolekcji Les Nombres d’Or (Złota Proporcja); o każdym z tych zapachów można by napisać poemat.

To już wszystkie perfumy niszowe z mojej kolekcji. Przyznam, że ta część zbiorów jest znacznie bliższa memu sercu. Które perfumy najbardziej Was zaintrygowały i chciałybyście je lepiej poznać? A może macie któryś z wymienionych zapachów?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)