niedziela, 16 sierpnia 2015

Modowa metamorfoza - reaktywacja cz. 3

Witajcie Kochanie,
Zapraszam na ostatnią cześć posta opowiadającego o moich modowych zmaganiach.
Przypominam plan działania:


Dziś zajmiemy się ostatnim punktem, zakupami. Po przeanalizowaniu stylizacji, które mi się podobają i stworzeniu mapy stylu, spisałam listę potrzebnych elementów ubioru. Jak się okazało niektóre z nich już miałam (np. plisowana spódnica maxi; kremowa, jedwabna koszula), choć w pierwszej chwili nie zdawałam sobie z tego sprawy ;) Okazało się również, że większość można śmiało ze sobą mieszać i że w efekcie tworzą one tak zwaną capsule wardrobe.
Na mojej liście zakupów znalazły się:

  • proste topy, biały, czarny i melanżowy
  • dopasowane spodnie, najlepiej ciemno granatowe jeansy
  • luźniejsze spodnie tzw. boyfriendy, np. z pęknięciami, ale niekoniecznie
  • marynarka (granatowa, biała lub koralowa, jeśli granatowa to ze złotymi guziczkami)
  • kimono
  • spodnie przypominające dół od piżamy
  • beżowe buty - szpilki lub balerinki
  • bluzka w poziome paski, czarne lub czerwone (w granatowe już mam)
  • biała, prosta, bawełniana koszula
  • kapelusz słomkowy letni i bardziej zimowy, filcowy
  • biała, trapezowa spódnica do kolan w stylu lat 50-tych
  • biało-błękitna koszula w pionowe paski, np z lnu, czy z bawełny
  • dopasowany sweterek z dobrej jakości materiału, kaszmirowy lub z dużą domieszką kaszmiru
  • beżowy płaszcz
  • sukienka do kolan, biała i w kwiaty
  • granatowe buty typu lords
*To co już zakupiłam jest przekreślone

Posegregowałam listę wg priorytetów i wybrałam się na zakupy. Przeszłam całe centrum handlowe i nie znalazłam nic z listy, co spełniałoby wszystkie moje kryteria (leżałoby bardzo dobrze, byłoby w moim rozmiarze i byłoby wykonane z dobrej jakości materiału). Wyszłam tylko z białym topem z H&M za ok. 25 zł (identyczny jak na poniższym zdjęciu). Pomyślałam, że raczej nie będzie to top na lata, ale na początek da radę.

Po powrocie do domu na pociechę postanowiłam kupić sobie szpilki w kolorze nude w sklepie internetowym Hegos. Gdy szpilki przyszły, okazało się, że są  .... za wąskie :( Musiałam je zwrócić i  zadowoliłam się w zamian beżowymi balerinkami (identycznymi jak na poniższym zdjęciu), które też nie są w 100 % idealne, ich kolor za bardzo wpada w oliwkę, ale na szczęście są wygodne i naprawdę dobrej jakości.


Podejść do zakupów miałam kilka, z lepszym bądź gorszym skutkiem.
W Hollisterze kupiłam białą, luźną koszulę z wiskozy (również zdjęcie powyżej). Mam już białą koszulę z jedwabiu, ale jest kłopotliwa w używaniu, jedwab ciężko się pierze i prasuje. Postanowiłam, że będę ją nosić na szczególne okazje, a na co dzień sprawię sobie mniej wymagający, wiskozowy odpowiednik. 

Bardzo duży problem miałam z bagdadkami, mierzyłam ich chyba kilkadziesiąt par. Większość była wykonana z poliestru albo we wzorze bardziej w stylu azteckim, ja szukałam motywów kwiatowych. Kupiłam w końcu niebieski model w Oysho, ale okazało się podczas noszenia, że ma za długie paski i są one bardzo niewygodne np podczas korzystania z toalety. Bardzo dużo czasu zajmuje żeby się nimi ładnie i dokładnie przewiązać.

Jeszcze gorzej było z jeansami, zmierzyłam mnóstwo par i w żadnych nie wyglądałam ładnie. Problemem było, że chciałam  dopasowane spodnie, ale dziewczynie w typie gruszki ciężko znaleźć rurki, które dobrze leżą. Z problemu wyratowała mnie mama, która podarowała mi parę idealnie pasujących jeansów marki Calvin Klein

Nie mogłam też znaleźć kimona, doszłam do wniosku, że nie podobają mi się takie z frędzlami i w Dorothy Perkins wynalazłam marynarkowy odpowiednik kimona, niestety z poliestru. 
W DP dokupiłam też nieplanowaną sukienkę w arbuzy, lubię motyw arbuzów (i flamingów) na ubraniach, a skład 100 % bawełna w ostateczności przekonał mnie do zakupu.


Kolejnym nieplanowanym, ale bardzo satysfakcjonującym zakupem (miałam ją już na sobie kilka razy, super się nosi!!) okazała się koszula Wólczanki z wysokiej jakości bawełny w kolorowe motywy botaniczne. 
To już wszystkie zakupy, jeszcze sporo ważnych elementów mi brakuje, lato powoli się kończy, więc nie wiem czy jest sens teraz ich szukać. Za to od wczoraj zabrałam się za zbieranie inspiracji na stylizacje jesienne (dajcie znać, czy macie ochotę na posta na ten temat). A dziś, jeśli będę się dobrze czuła (wczoraj znowu miałam gorączkę), wybieram się do Topshopu przymierzyć białą trapezową spódnicę.

Dajcie znać jak Wasze zakupowe perypetie, udało Wam się kupić ostatnio coś ciekawego? Planujecie jakieś zmiany w swojej garderobie? Myślicie już o ubraniach na jesień?  

Super niedzieli







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)