czwartek, 24 sierpnia 2017

Weekend we Wrocławiu

Witajcie Kochani,
Jeden z ostatnich weekendów spędziłam we Wrocławiu. Chciałabym Wam opowiedzieć, jak minął mi czas w jednym z najpiękniejszych polskich miast.
Lubię podróżować sama. Oczywiście wolę w towarzystwie bliskich, bo bardzo przyjemnie dzieli się radosne chwile z ważnymi dla nas ludźmi, ale samotne podróżowanie zdecydowanie ma swój urok. 

Zatrzymałam się w wynajętym apartamencie. Pierwszy raz korzystałam z takiej formy noclegu i miałam w związku z tym mały stres, ale wszystko potoczyło się bez problemów.


Spałam w bardzo ładnym lokum, położonym blisko dworca i starego miasta. Także przez cały pobyt (z jednym wyjątkiem) poruszałam się pieszo. Po odebraniu kluczy i obejrzeniu apartamentu, gdzie zostawiłam bagaże, od razu pobiegłam zwiedzać.


Cel - napić się dobrej kawy w okolicach rynku. Zaintrygowała mnie ulica Więzienna, tam też się zatrzymałam na dobrej kawie, która oficjalnie rozpoczęłam mój weekend :)


Później szwendałam się po rynku i okolicach, bez konkretnego celu.


Podziwiałam piękne kamienice. Zwiedzałam małe, urokliwe galeryjki.


Potem udałam się na obiad do wegańskiej Baszty, knajpki z tajskim jedzeniem. Miejsce to poleciła mi kochana Ekocentryczka ( dziękuję :) !!) Wybrałam pad thai w sosie z chilli i mango i aromatyczną lemoniadę z tajską bazylią.


Po obiedzie wybrałam się na spacer po pięknym Ostrowie Tumskim.


Odwiedziłam też urokliwy Ogród Botaniczny, gdzie zatrzymałam się na chwilę, by poczytać.


To już wszystkie piątkowe atrakcje, na więcej nie miałam siły. Wróciłam do apartamentu, poczytałam przy lampce białego wina i dość szybko położyłam się spać.

Następnego dnia obudziłam się bardzo wcześnie i przeszłam się do Central Cafe, gdzie zjadłam śniadanie, przepyszne naleśniki z owocami, bitą śmietaną i sosem czekoladowym. Mają tam też rewelacyjne bajgle, polecam.


Na godzinę 11 miałam umówiony zabieg kosmetyczny w klinice Anna Pikura (dokładnie o zabiegu opowiem w kolejnym poście!). Po śniadaniu miałam jeszcze trochę, więc obejrzałam z zewnątrz piękny budynek Teatru  Lalek. Wrócę tu kiedyś z córką :)


W ogóle mamy w planach weekend we Wrocławiu śladami krasnoludków. Poniżej pierwszy krasnoludek jakiego spotkałam, dobrze trafiłam, bo częstował kawą, a kawę jak wiecie uwielbiam.


Po cudownym relaksie w klinice AP wróciłam na rynek.


W kamienicy Jaś (powyżej biały Jaś i różowa, strojna Małgosia) obejrzałam małą wystawę fotografii Audrey Hepburn autorstwa Miltona H. Greene'a.


Nabrałam ochoty na drugą kawę i lampkę różowego wina.



Bardzo zależało mi, żeby odwiedzić Ogród Japoński. W drodze do ogrodu obejrzałam słynną fontannę otoczoną pergolą.


Ogród Japoński jest bardzo ładny, ale odwiedzało go akurat sporo turystów. I nie było tak spokojnie,  jak w Ogrodzie Botanicznym, gdzie mogłam w ciszy usiąść i poczytać. Był też nieco mniejszy niż sobie wyobrażałam.
 


Poniżej małe zakupy :) Bez mapki bym zginęła.  We Wrocławiu mają bardzo fajne drogerie Lilaróż, których asortyment mnie zaskoczył. Znajdziecie tam wybór marek naturalnych, azjatyckich, niemalże wszystko co jest aktualnie popularne i na czasie.


Intensywną sobotę postanowiłam uwieńczyć wyjątkową kolacją. Zdecydowałam się na portugalską restaurację Taszka, gdzie uraczyłam się wybornym menu degustacyjnym,  prezentującym najciekawsze propozycje szefa kuchni. To była uczta dla zmysłów!

Z przystawek zachwyciły mnie aromatyczne gołąbki z grzybowym puree zawinięte w paloną kapustę włoską.


Na starter podano cukinię na kozim mleku z oliwą.


Faworytem jeśli chodzi o dania główne okazał się dorsz z kalafiorowym  puree i sosem z żółtek.



Z dwóch deserów, zadziwił mnie krem z koziego sera z truskawkami i sosem z bazylii tajskiej...


A zachwycił, krem z białej czekolady z pistacjami i sorbetem z zielonego jabłka.


Następnego dnia wyjeżdżałam wcześnie.


Dlatego starczyło mi czasu tylko na śniadanie i pożegnanie z rynkiem.


To był cudowny weekend i z wielką chęcią go powtórzę. Do zobaczenia piękny Wrocławiu, mam nadzieję już wkrótce!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)