poniedziałek, 9 marca 2015

Co by tu przeczytać... słów kilka o kindelkowym nadstanie

Wspominałam Wam już, jak bardzo ubóstwiam swój czytnik ebooków, pieszczotliwie i w skrócie nazywany kundelkiem (KLIK). 

Nie wiedziałam jeszcze wtedy, że istnieje coś takiego jak kindelkowy, tudzież kundelkowy nadstan. Ebooków można gromadzić bardzo dużo, przecież od nabycia elektronicznej książki dzieli nas dosłownie jedno kliknięcie. Dodajmy do tego to, co przysyłają nam mailami znajomi.  Mam taką jedną przemiłą kobietę w swoim otoczeniu, która dosłownie zasypuje mnie swoimi ebookami.

Przychodzi taki moment, że plików z książkami mamy tak dużo, że tracimy rachubę i nie wiemy jakie mamy książki! W moim przypadku stan nie do pomyślenia, jeśli chodzi o książki papierowe. Czyżbyśmy mieli do czynienia z nowym zjawiskiem? ;)  

Kundelkowy nadstan nie jest to stan zły i niebezpieczny, bo można go w bardzo przyjemny sposób   oswoić. Przedwczoraj spędziłam niezwykle sympatyczny wieczór, sącząc złocistego, słonecznego tokaja i oswajając właśnie. Przejrzałam (prawie) wszystkie kundelkowe książki, usunęłam z czytnika to co już czytałam, sprawdzałam  na lubimyczytac.pl opisy wszystkich pozycji, których tytuły nic mi nie mówiły i wybierałam te, które chcę przeczytać w pierwszej kolejności.


Na potrzeby własne oraz tego posta zdecydowałam, że wyłonię pięć tytułów od których zacznę czytanie. Niestety nie dałam rady ograniczyć się do pięciu i musiałam zostawić siedem. Kolejność pojawiania się w tekście ma znaczenie, gdyż równa się kolejności w jakiej mam zamiar podjąć lekturę. Choć nie wykluczam, że może ulec zmianie w zależności od mojego widzimisię. Nieprzeczytanych książek mam oczywiście więcej niż siedem, więc spodziewajcie się kolejnego posta w tym stylu, gdy tylko przeczytam to co poniżej. Zaczynamy!!


Opis książki Akcja toczy się w XVII wieku w Amsterdamie. Osiemnastoletnia Nella puka do drzwi wielkiego domu w bogatej dzielnicy miasta. Miesiąc wcześniej poślubiła zamożnego kupca i teraz przyjechała by się wprowadzić. Zamiast męża wita ją niemiła Marin, siostra kupca Johannesa. Gdy ten w końcu się pojawi, nie będzie zwracał na żonę uwagi. Podaruje jej jednak drewnianą replikę domu, którą umebluje dla niej tajemniczy miniaturzysta. Podziw dla jego zręczności szybko zastąpi lęk, gdyż drobiazgi wyposażenia i figurki przedstawiające domowników nie tylko odsłaniają ich tajemnice, ale i antycypują straszne wydarzenia, które wkrótce staną się ich udziałem...

Dlaczego chcę ją przeczytać Najpierw zaintrygował mnie tytuł, potem fabuła, na końcu okładka. Gdy dowiedziałam się, że czyta ją teraz Fleur deForce przypomniałam sobie o tej książce i doszłam do wniosku, że muszę ją przeczytać niezwłocznie.


Opis książki Mąż i córeczka Diane zginęli w wypadku samochodowym. Gdyby nie pozwoliła im wtedy wyjść z domu na krótką przejażdżkę, wszystko wyglądałoby inaczej. Teraz jest sama i jej całe życie sprowadza się do bezsensownego, kurczowego trzymania się pamięci o bliskich. Kiedy postanawia wyjechać do małego miasteczka w Irlandii, które zawsze chciał odwiedzić jej mąż, ma nadzieję, że tam wszyscy zostawią ją w spokoju. Nie przypuszczała, że zaangażowani sąsiedzi, nastrojowy klimat miasteczka i pewien gburowaty nieznajomy pomogą jej odnaleźć utraconą radość życia.

Dlaczego chcę ją przeczytać Dlatego bo sam tytuł sprawia, że robi mi się błogo. Przecież to o mnie!!


Opis książki Sarah Grimké jest córką sędziego sądu najwyższego Karoliny Południowej, plantatora zaliczanego do elity Charlestone. Matka nazywa ją odmienną, ojciec twierdzi, że jest wyjątkowa. Na swoje 11 urodziny dostaje niecodzienny prezent – wyciągniętą z czworaków i obwiązaną lawendowymi wstążkami czarnoskórą Hetty, zwaną Szelmą. Sarah nie chce „takiego prezentu”, czuje, że drugiego człowieka nie można posiadać… To dopiero początek jej problemów.

Dlaczego chcę ją przeczytać Fabuła przypomina mi nieco "Służące"


Opis książki W tajemniczych okolicznościach giną dwie dziewczyny, przyjaciółki głównej bohaterki. Wygląda na to, że ich śmierć została przepowiedziana, ktoś wiedział co si się wydarzy.

Dlaczego chcę ją przeczytać Podobno spodoba się nastolatkom płci żeńskiej, a ja często myślę jak nastolatka, mimo trzydziestki na karku. Myślę, że będę się dobrze bawić.


Opis książki Morderstwo młodej dziewczyny z kochającego i szczęśliwego domu wstrząsa nie tylko rodziną i przyjaciółmi ofiary. Kto i dlaczego mógłby chcieć zamordować uroczą, niewinną i wspaniałą Sarę? Coraz więcej wątków, coraz więcej podejrzanych, zacieśnia i jednocześnie rozrasta się krąg osób, którym pomimo wszelkich pozorów mogłoby zależeć na morderstwie dziewczyny.

Dlaczego chcę ją przeczytać Fabuła nasuwa mi skojarzenia z serialem "Miasteczko Twin Peaks". Już samo to wystarczy, że chcę bardzo!!!


Opis książki Jest upalny letni poranek, a Nick i Amy Dunne obchodzą piątą rocznicę ślubu. Jednak nim zdążą ją uczcić, mądra i piękna Amy znika z ich wielkiego domu nad rzeką Missisipi. Podejrzenia padają na męża. Nick coraz więcej kłamie i szokuje niewłaściwym zachowaniem. Najwyraźniej coś kręci i bez wątpienia ma w sobie wiele goryczy – ale czy rzeczywiście jest zabójcą? Z siostrą Margo u boku próbuje udowodnić swoją niewinność. Jednak jeśli Nick nie popełnił zbrodni, gdzie w takim razie podziewa się jego cudowna żona?

Dlaczego chcę ją przeczytać Bardzo lubię książki pisane z perspektywy dwójki bohaterów (w tym przypadku męża i żony), a do tego uwielbiam tajemnice.


Opis książki Rodzeństwo Robbie i Jac L’Etoile dziedziczą rodzinną firmę perfumeryjną działającą w Paryżu, a wraz z nią tajemnicze gliniane naczynie. Jak głosi legenda, naczynie to, znalezione w starożytnym grobowcu, miało zawierać intrygujący zapach wywołujący urojenia i halucynacje. Niektórzy jednak twierdzą, że te wizje to w gruncie rzeczy wspomnienia z poprzednich wcieleń, a naczynie to tak zwane „narzędzie pamięci” i dowód na to, że reinkarnacja jest faktem.

Dlaczego chcę ją przeczytać Perfumy i Paryż?? To chyba oczywiste!



A teraz czekam na Wasze komentarze, dajcie mi koniecznie znać jakie są Wasze plany czytelnicze na najbliższe dni! Co teraz czytacie, co chcecie przeczytać? A może zaintrygowała Was albo znacie którąś z wymienionych przeze mnie książek? Jeśli tak proszę o opinie na ich temat.
Ściskam

PS. Opisy książek pochodzą z serwisu lubimyczytac.pl a zdjęcia okładek pobrałam ze strony empik.com.

32 komentarze:

  1. Ja mam tak dużo książek do przeczytania, że nie wiem za co się zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam poświęcić trochę czasu na uporządkowanie tego, to wbrew pozorom może być bardzo przyjemna czynność :)

      Usuń
  2. Też nie wiedziałam, że istnieje coś takiego jak "nadstan", mój jest ogromny w takim razie :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U Ciebie jest gorzej niż u mnie, hehe :P Ale jak to mówią, od przybytku głowa nie boli.

      Usuń
  3. Ostatnio czytałam zaginioną dziewczynę- świetna! Film też niczego sobie. Polecam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A od czego radzisz zacząć od książki, czy od filmu?

      Usuń
  4. Bardzo lubię czytać, niestety czasu zazwyczaj brak :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to mówią, dla chcącego nic trudnego. Ja czytam w bardzo dziwnych momentach, np. idąc do sklepu :) Oczywiście uważam na pasach! ;)

      Usuń
  5. Zaginioną Dziewczynę muszę i ja przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez Wasze komentarze "Zaginiona" wędruje na drugie miejsce na mojej liście :P

      Usuń
  6. Mam zamiar obejrzeć film Zaginiona Dziewczyna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chcę obejrzeć, ale zacznę od książki :)

      Usuń
  7. Excel 2013 PL. Formuły. To czytam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tego o mnie nie wiesz, ale ubóstwiam excela :P

      Usuń
    2. Ja, jak widać też :D
      Dziś w pracy powspominałyśmy sobie z koleżanką Biblię 2007 :-)

      Usuń
  8. Mój czytnik wrócił ostatnio z naprawy i straciłam wszystkie książki...Na razie ściągam z chomika, bo zbuntowałam się [ ja i moja wypłatka ;) ]na wysokie ceny ebooków, znalazłam kilka takich sytuacji, w których papierowa książka była tańsza od elektonicznej O.O
    Na moje nieszczęście nie mam znajomych, którzy podesłaliby mi swoje pliki, buuu:(
    W planach mam Miniaturzystkę, podobno świetna lektura, podobnie z ostatnią pozycją z Twojej listy :)
    " Szczęśliwi ludzie... " czytałam, bo również zachęcił mnie tytuł i urocza okładka, ale moim zdaniem nijak mają się do treści ;) Owszem, książka przyjemna i dobrze się ją czyta, ale bez większych rewelacji ;)
    W planach mam wiele pozycji, najbardziej czaję się na " Lekcje francuskiego ", " Mądrość psychopatów ", " Niezwykłą podróż fakira, który utknął w szafie Ikea ", " Sekrety kobiet złotnika ", " Vintage. Sklep rzeczy zapomnianych ", " Vogue. Za kulisami świata mody ", " W krainie obfitości mango ". Ależ mi się lista zrobiła! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież ja mogę wysyłać Ci ebooki :)) Chcesz???

      Usuń
    2. No tak się nakręciłam na wyżalanie się, że nie wpadłam na to ;)
      Jasne! Dzięki ! :***

      Usuń
    3. Maile już poszły :) :*

      Usuń
  9. Wiem coś o nadstanie, sama mam w planach tyyyyyyyyyle książek, tylko czasu brak ;)
    Miniaturzystkę kupiłam w wersji papierowej, bo była na promocji i przy okazji przyciągnęła moją uwagę :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś rano skończyłam ją czytać, bardzo fajna :D

      Usuń
  10. Ciekawe pozycje i w sumie zaciekawiłaś mnie kilkoma książkami. Zaginioną dziewczynę mam na swoim kundelku, ale nie mogę się zebrać, by ją zacząć czytać ;)
    Ale wyzwanie 52 książki w 52 tygodnie podjęłam, więc czas się chyba ogarnąć i kontynuować czytanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w zeszłym roku też je podjęłam, w tym roku już nieoficjalnie ;) Notuję co przeczytałam, ale nie spinam się za bardzo.

      Usuń
  11. Kindle jest niezastąpiony:) Też gromadzę na nim sporo książek, dzięki za polecenie ciekawych pozycji:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Aż zapragnęłam mieć swojego Kasiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli się zdecydujesz daj znać, wyślę Ci kilka fajnych książek na początek ;)

      Usuń
  13. Księga utraconych zapachów? Muszę kupić!

    OdpowiedzUsuń
  14. A czemu perfumy i Paryż na samym końcu? :D hihi

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)