środa, 28 sierpnia 2013

Ofresia DIPTYQUE

Wiosenny poranek. Jesteśmy w ogrodzie. Rosa skrzy się na kwiatach. Nieskazitelne płatki białej frezji kojarzą się z niewinnością i czystością. W perfumach Diptyque Ofresia prostota i krystaliczność kwiatów frezji (nuta serca) została przełamana pieprzem (nuta głowy) i nutami drzewnymi (baza). 


Mnie ten zapach wydaje się niezwykle świeży, to rzeczywiście zapach bukietu białych, dopiero co zebranych kwiatów, skropionych rosą i ogrzanych słońcem. Czysty i prosty. Jak świeży obrus, czy pranie pachnące na słońcu. Prawdziwy, kobiecy, może trochę retro, ale mimo to lekki. 
Frezje to bardzo kobiece kwiaty, niemal każdy ich kolor (biały, żółty, pomarańczowy, czerwony, fioletowy...) inaczej pachnie. Czy frezja według Diptyque pachnie jak prawdziwe kwiaty? Wiele osób uważa że nie, że jest to owszem zapach zdecydowanie kwiatowy, ale nie przypomina łudząco oryginalnych kwiatuszków.
Moim zdaniem bardziej frezjowa jest niestety świeca Diptyque niż ich woda toaletowa.


Mojemu mężowi ten zapach się nie podoba, uważa że jest staroświecki, banalny i niczym nie zaskakuje. A ja w Ofresia czuję się bardzo dobrze, spokojna, perfekcyjna, ale pełna harmonii i ciepła. 


Ofresia występuje jedynie jako woda toaletowa. Można kupić ją w neoperfumerii Galilu (KLIK). 100 ml kosztuje 373 zł, a 50 ml 282 zł. Ja posiadam mniejszą pojemność. Jak na wodę toaletową zapach jest bardzo  trwały, przez kilka godzin czuję go nieprzerwanie na sobie. 
Lubicie kwiatowe zapachy?
Miłego dnia
Kasia




32 komentarze:

  1. Mi zawsze zapachy kwiatowe podobają się na kimś, ale sama czuję się w nich trochę bez wyrazu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba zależy od rodzaju kwiatów, bo niektóre potrafią być aż za bardzo wyraziste (np. tuberoza;) Ale myślę, że Ofresia zdecydowanie wpisuje się w gatunek zapachów, o którym piszesz :)

      Usuń
  2. Lubię zapachy kwiatowe, choć ciężko jest pogodzić wodę z ogniem czyli lekkość i trwałość. A frezje uwielbiam - może nie ma się czym chwalić ;), ale i zapach i wszystkie kolory - kojarzą mi się z dawnymi 'budkami na ryneczku' :D Zaskoczona jestem wodą, myślałam, że będzie tak idealna jak świeczka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To piękny zapach, ale mało frezjowy, choć czuję się w nim ekstra :) Czuję, że mam pełną kontrolę nad życiem.

      Diptyque ma bardziej udane zapachy świec niż perfum :/ Z tuberozą było tak samo, Do Son pachniał gorzej niż świeca i z Baies, świeca pachniała lepiej niż L`Ombre dans L`Eau. O kurczę..

      Usuń
  3. Kwiatowe zapachy lubię, ale najbardziej lubię owocowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owocowe też lubię, ale nie lubię nut porzeczkowych :)

      Usuń
    2. No co Ty, w odpowiedniej kompozycji porzeczka jest bardzo smakowita! Moja przyjaciółka ma taki ukochany zapach, ale ja mam absolutny zakaz zakupu, bo to już by było zbyt wiele.

      Usuń
    3. Jaki zapach, napisz mi proszę, proszę, może go akurat lubię i o tym nie wiem, że tam jest porzeczka? :D

      Usuń
    4. Nie pamietam nazwy, szukałam ale Google mi nie pomógł. Wymawia sie a la kazila, ale żadnej Cassili nie znalazłam.

      Usuń
    5. Nic mi to nie mówi również :)

      Usuń
  4. uwielbiam zapach prania suszącego się na słonku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, jest taka świeczka YC i wosk ma się rozumieć, może dziś odpalę, a co mam sobie żałować :)

      Usuń
  5. Bardzo lubię kwiatowe zapachy. Szkoda że nie da się powąchać przez bloga :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapach frezji uwielbiam! Muszę go obwąchać jak będę w Galilu. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Musi przepięknie pachnieć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze u Ciebie widzę takie kosmetyki, o których nawet nigdy nie słyszałam wcześniej :)
    I zachęcasz mnie swoimi notkami do nich

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dowiadujesz się dzięki moim notkom czegoś nowego :)
      Buziaki :)

      Usuń
  9. Jestem ciekawa tego zapachu, bo frezje uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię, aż mam ochotę sobie sprawić bukiecik :)

      Usuń
  10. Frezje to moje ulubione kwiaty. Jak mieszkałam jeszcze z rodzicami bardzo często prosiłam mamę aby kupowała je do wazonu, dokładnie pamiętam jak pięknie pachniało wtedy powietrze w mieszkaniu :) Zapach, który prezentujesz bardzo mnie zaciekawił i na pewno jak będę w Galilu go wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe, czy Ci się spodoba :)

      Frezje w domu to śliczny pomysł, właśnie pisałam komentarz wyżej, że muszę sobie sprawić taki bukiet :))

      Pozdrawiam!!

      Usuń
  11. Ja jakoś średnio przepadam za zapachem kwiatów w kosmetykach :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Flakon przepiękny!

    OdpowiedzUsuń
  13. Widzę fanka zapachów niszowych :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)