niedziela, 27 kwietnia 2014

O świecach z duszą ... - moja kolekcja świec Diptyque

Kiedy pierwszy raz przeczytałam o świecach Diptyque od razu zapragnęłam je mieć. Wzmianka o nich pojawiła się w książce "Jak chodzić na wysokich obcasach" Camilli Morton. Książka nie wywarła na mnie zbyt dobrego wrażenia, na obcasach się chodzić nie nauczyłam, ale świece zapamiętałam. 

Potem kilkakrotnie się z nimi stykałam, głównie w prasie, również w internecie. Ale ciągle wydanie 200 zł na świeczkę, było dla mnie wielką abstrakcją. 

Koleżanka, która wiedziała o moim pociągu do świec Diptyque, obiecała że podaruje mi taką na ślubie. Ale na ślub nie przyjechała. I w końcu, pewnego dnia kupiłam moją pierwszą świecę Diptyque. Była to Baies. Pojchaliśmy po nią razem z mężem. Pamiętam swoją ekscytację, gdy pierwszy raz dopadłam półkę w Galilu i zaczęłam je wąchać. Ach więc tak pachną, zweryfikowałam swoje wyobrażenie z rzeczywistością. 

Baies już teraz nie ma, wypaliłam ją do końca, do małego szklanego dna, nie została nawet okruszyna wosku. Jak pachniało Baies? Wyobraźcie sobie rozgniecione w placach liście porzeczki i połączcie je z wonią bułgarskiej róży. 

Zanim zapaliłam ją pierwszy raz zastanawiałam się, jak się będzie palić, czyli przede wszystkim, czy będzie intensywnie pachnieć. Byłam świeżo po rozczarowaniu świecą z wosku sojowego o ślicznym mlecznym zapachu i wdzięcznej nazwie Balerina, która po pierwszym zapaleniu, straciła swój zapach. 

Pierwsze palenie Baies było bardzo delikatne, co przyznam mnie nieco zmartwiło. Ale okazało się, że ten zapach rozkwita jak róża i z każdym kolejnym zapaleniem świecy, rozwijał się coraz mocniej i swoją intensywnością zagarniał coraz większą część mojego mieszkania.

Nie każda świece Diptyque rozwija się w ten sposób, Jasmin, czy Roses od razu pachniały intensywnie. Diptyque są po prostu nieprzewidywalne. A to dlatego, że każda powstaje z niepowtarzalnej proporcji składników, różnych rodzajów wosków i olejków eterycznych. To prawdziwa alchemia, a kluczem do jej sekretów jest podobno idealne dopasowanie długości knota do średnicy świecy. 

Każda świeczka powstaje w aż dwunastoetapowym, ręcznym procesie i ma swoją niepowtarzalną kompozycję wosków, dzięki którym od prawie 60 lat Diptyque pozostają najlepszymi świecami zapachowymi na świecie.
Historia Diptyque rozpoczęła się w 1961 roku, kiedy trzech przyjaciół - Desmond Knox-Leet, Christiane Gautrot i Yves Coueslant - postanowiło otworzyć sklep na bulwarze Saint Germain w Paryżu. Dwa lata później zaprezentowali swoją pierwszą pachnącą świeczkę o zapachu głogu, potem pojawiły się kolejne zapachy, a w 1968 roku wspólnie wprowadzili na rynek pierwszą wodę toaletową L’eau. 

Świece Diptyque potrzebują specjalnego traktowania. Gdy je palimy, musimy pamiętać żeby cała ich powierzchnia zamieniła się w płynną. Jeśli zgasimy ją zanim to się stanie, ryzykujemy, że świeca zacznie się osadzać na brzegach i nie wypalimy jej do końca. Dlatego ja wolę mniejsze świece, 70 g, ryzyko, że ktoś mi ją zgasi zanim wosk zacznie pływać jest mniejsze. Kilkakrotnie zdarzało się, ze domownicy gasili moją świecę zanim się to stało, bo zapach był dla nich intensywny. Te większe 190 g, potrzebują więcej czasu. Czasem udaje mi się po takim przedwczesnym zgaszeniu świecę uratować, ale zdarzyło się też odwrotnie i musiałam zdrapać wosk z brzegów naczynia i przerabiałam go później na woski do kominka zapachowego, czy pachnidełka do szuflady z bielizną, które trzymam w woreczku z organzy.

Pamiętajmy jeszcze, że:
  • Twoja świeczka wypali się ładnie i czysto do końca, jeśli po każdym paleniu skrócisz jej knot do 1/4 jego długości - to zapewni dłuższe palenie i zapobiegnie okopceniu po wygaszeniu.
  • Jeśli zajdzie taka potrzeba, ustaw knot świecy z powrotem w środku.
  • Nie stawiaj świeczki na podłożu szklanym lub marmurowym.
  • Świecę należy palić jednorazowo minimum przez godzinę.

Duże świece kosztują 190 zł, palą się ok. 50-60 godzin, a małe w cenie 120 zł palą się do 30 godzin.
W Polsce można je kupić w perfumerii Galilu.
Oczywiście 70 i 120 g to nie jedyna pojemność jaka występuje, zdarzają się też większe, np 300 g, czy nawet 1,5 kg w cenie 1050 zł z czterema knotami, które nadają się również do palenia na zewnątrz.

A teraz pokaże Wam moją kolekcję świec Diptyque.W kolejności w jakiej je nabywałam, bądź otrzymywałam w prezencie. 

Mój absolutnie ukochany zapach, numer jeden, będę na pewno zawsze miała jedną w mojej kolekcji.
Zmysłowa, uderzająca do głowy jak wino tuberoza, pozyskiwana z białych kwiatów pochodzących z Meksyku. To również najdroższy na świecie składnik perfum. 


Freesia, zapach bardzo silnie kwiatowy z odrobiną pieprzu. Niezwykle kobiecy, idealny do buduaru lub gościnnej łazienki.


Jasmin, ekstrakt z jaśminu jest jedną z najdroższych esencji na świecie. Do stworzenia pół kilograma esencji zapachowej wykorzystywanej później w świeczkach i perfumach do domu potrzeba 230 kg płatków tych delikatnych, białych kwiatków. Zapach jest silny i intensywny, niezwykle słodki i hipnotyczny; oszałamia swoją niezwykłą siłą. Tak jak gardenia, gdy pali się ją ze świecami o nutach drzewnych (np: Feu de Bois), przełamuje swoją słodycz i podkreśla swój naturalny ogrodowy zapach.


Indian Incense z limitowanej świątecznej kolekcji. Mieszanka kadzidła i mirry, z różą i chabrem. Najbardziej tajemniczy i mroczny zapach w mojej kolekcji.


Roses. Ten wiktoriański bardzo kobiecy i kwiatowy zapach jest mieszanką paru gatunków róż. Przypomina francuski ogród, w którym zapach płatków różanych łączy się ze świeżością zapachu liści rosa geranium.


Foin Coue - Powiew zapachu kwiatowej łąki, świeżo ściętej trawy i polnych kwiatów.


I mój najnowszy nabytek, zestaw trzech bestsellerów w wersji mini. Opoponax inaczej zwany słodką mirrą uzyskuje się z żywicy pozyskiwanej z rośliny występującej na Bliskim Wschodzie. Wyrafinowany, bogaty i jednocześnie subtelny, ziemny zapach ze zmysłową nutką słodkiej wanilii. Pomander przywodzący na myśl cynamonowo-pomarańczowe pot-pourri z czasów królowej Wiktorii. Oraz Feu de Bois, uspokajający zapach palonego ogniska.


Czy warto?
Przede wszystkim nie mam żadnych zastrzeżeń co do jakości świec Diptyque. Pachną przepięknie i intensywnie, wystarczy kilka minut, by można je było wyczuć w całym pomieszczeniu. Ich zapach jest nieliniowy, rozwija się. Odpowiednio traktowane, wypalają się do końca. Dla mnie świece Diptyque, to świece z duszą, perfumy dla naszego domu, przygotowywane z pietyzmem i komponowane z rozmachem i artyzmem.

Oferta dostępnych zapachów jest bardzo szeroka, naprawdę każdy znajdzie w niej coś dla siebie.  Pojawiają się ciągle nowe kompozycje, często limitowane, związane z porą roku, czy wyjątkową okazją, rocznicą.

Ostrzegam, uzależniają!

Znacie świece Diptyque? Jeśli tak jakie zapachy należą do Waszych ulubionych?




32 komentarze:

  1. Nie znam tych świeczek,ale zapach jaśminu mnie skusił :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna kolekcja :) Nie znam - to znaczy tylko o nich czytałam ;) niestety ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będziesz miała okazję je wkrótce poznać :)

      Usuń
  3. Tak je opisałaś, że zapragnęłam przez Ciebie puścić z dymem 200 pln.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu, zarażasz. Wzbudzasz we mnie te potrzeby, których nie mam. Już wystarczy, że chcę Choisyę... Jak będę bogata... :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty mi też tak robisz :) Tylko Choisia? Czy coś jeszcze Cię intryguje?

      Usuń
    2. Ona mnie zachwyciła, większej ilości się zbyt mocno nie przywąchałam :). Ale może następnym razem w Berlinie...

      Usuń
    3. Ja to już prawie wszystkie chcę mieć :(

      Usuń
    4. Bo masz już z nimi doświadczenie. Podejrzewam, że gdy będę miała pierwszą, potem drugą, to też oszaleję :).

      Usuń
  5. Kocham te świece, szkoda, że tak dają po kieszeni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też je kocham :) Szkoda że nie ma więcej w wersji mini.

      Usuń
  6. Chcę i boję się ;) Wydać na świecę tyle ile na perfumy czy krem - nie mogę się przełamać. Ale bardzo mnie kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, jak już jesteś na tym etapie wkrótce się zdecydujesz.
      Chcę iść z Tobą po Twój pierwszy Diptyuqe!!!

      Usuń
    2. Koniecznie, jako expert i doradca :)

      Usuń
  7. I po co ja tu wchodzilam?!
    :/
    Od dawna nad nimi dumam, teraz już wiem,ze chce koniecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie martw się, one tak pięknie pachną, że Cię uszczęśliwią :) Tak miało być najwidoczniej..

      Usuń
  8. Kusisz tymi świecami, ale nie wyobrażam sobie jednak wydać tak dużej kwoty na świeczkę :/ Nawet, jakby mnie było stać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, czasem świeczka to tylko świeczka, ale w tym przypadku "aż świeczka" :)

      Usuń
  9. Kojarzę je głównie z filmików na YR, sama nie miałam okazji stosować.
    Ale, póki co, nie kuszą mnie jakoś specjalnie. Jeżeli miałabym wybrać wersję dla siebie z tych przedstawionych, to postawiłabym na jaśmin :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to i lepiej że Cię nie kuszą, bezpieczniej dla portfela ;)

      Usuń
  10. Lubię niektóre z zapachów Diptyque, ale świec nie miałam jeszcze okazji wąchać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przy większym przypływie gotówki skusiłabym się na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. gdyby nie ta cena to chyba bym kupiła, bo jak piszesz o nich to chce sie je mieć wszystkie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Kusisz tymi świecami, ojj kusisz ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cena jest wysoka, ale ponieważ uwielbiam zapach jaśminu więc może kiedyś się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam dylemat!uuuuuwielbiam zapach kwiatów tuberozy,ale wszedzie zachwalaja baies, ktory od tak dawna kusi. Jak mam sie zecydowac??? Pomocy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam obie świece i obie są piękne. Ale moją absolutną faworytką jest tuberoza. Baies to zapach róży plus rozgniecione liście porzeczki. Co kto woli :))

      Usuń
  16. Miałam kiedyś jedną ich świece i była rewelacyjna, pewnie kiedyś się jeszcze na nie skuszę. Teraz mam Pat&Rub i też wystarcza na długo, podobnie jak świece sojowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaki miałaś zapach Diptyque oraz jakich świec P&R używasz?

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)