wtorek, 12 listopada 2013

Weekend w Łodzi

Witajcie Kochane,
Zgodnie z obietnicą opowiem Wam co nieco o minionym długim weekendzie, który spędziłam z mężem w Łodzi. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi i wskazówki, gdzie warto zjeść, zajrzeć :) Z wielu z nich skorzystaliśmy. Niestety nie wszystko co planowaliśmy udało się zobaczyć, weekend to jednak tylko trzy dni i niestety nie wszystkie miejsca były otwarte. Ale po kolei...
Zatrzymaliśmy się w bardzo ciekawym miejscu, a mianowicie w hotelu urządzanym we wnętrzu odrestaurowanego budynku XIX-wiecznej przędzalni. Jest to taki hotel-galeria, bo na jego terenie znajduje się dużo dzieł sztuki współczesnej. Przeszłość pięknie komponuje się z teraźniejszością. Stare mury i fasady z cegły połączone są z nowoczesnymi elementami wystroju. Robi to niesamowite wrażenie, zresztą same zobaczcie na zdjęciach.


A tak wyglądał nasz pokoik.


Bardzo lubię moment poznawania pokoju, w którym śpi się po raz piewszy, odkrywania nowych zakamarków. Cieszę się wtedy jak dziecko.
Po zostawieniu rzeczy w pokoju ruszyliśmy zwiedzać. Najpierw (bo najbliżej) Manufaktura. Jedno z największych i najciekawszych centrów handlowo-rozrywkowych jakie widziałam w życiu. Manufaktura powstała na terenie dawnego kompleksu fabrycznego Izraela Poznańskiego.


Bardzo chciałam zajrzeć do muzeum sztuki ms2, ale niestety akurat zmieniano ekspozycję i nie udało nam się obejrzeć wystawy. Za to zajrzeliśmy do Muzeum Fabryki. Powyższe pieczątki, kawałki tkanin i bawełna to fragment tamtejszej wystawy.
Poniżej kolejna część...


Tu jeszcze kilka zdjęć z Manufaktury i fragment pięknej ulicy Piotrkowskiej. Nie szkodzi, że rozkopana i tak bardzo ładna z mnóstwem pięknych kamienic.


Nie może zabraknąć zdjęć jedzenia :) Pyszne śniadanka, niewątpliwie bardzo przyjemny moment dnia. A na obiad pierwsze spotkanie z wspaniałą kuchnią tajską (dziękuję Aniu :*). No i wieczorki, coś do chrupania, piwko. Spróbowałam też łódzkich makaroników, wybrałam smaki, szampan z truskawką, czarna porzeczka z fiołkiem, zielona herbata matcha i cytryna z lawendą.


Ale zanim na śniadanko, trochę sportu.


Po pływaniu i śniadaniu wybraliśmy się na poszukiwanie łódzkich murali.
Spacer szlakiem murali trwał co najmniej cztery godziny, a i tak udało nam się odnaleźć tylko część z nich. 


Na szczęście się zgubiliśmy, bo udało się przez przypadek trafić do muzeum bajki. 
I tak spotkałam wielu przyjaciół z dzieciństwa.
Może też ich pamiętacie?


Pingwin Pik Pok, Koralgol...


Miś Uszatek :D, Zaczarowny Ołówek..


Wieczorkiem już tylko odpoczynek i przepyszny deser czekoladowy...


To był cudowny weekend i jestem zachwycona Łodzią, na pewno będziemy chcieli tam wrócić.
Pozdrawiam to wyjątkowe miasto!!
Kasia 

58 komentarzy:

  1. Fajnie, że weekend Wam się udał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super! fajna wycieczka :)
    też chcę do takiego muzeum :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem szczerze - widzę tytuł posta i myślę" Co ciekawego można robić w Łodzi??? No i okazuje się, że sporo rzeczy :) Piękne, kolorowe zdjęcia - moje wspomnienia z Łodzi są raczej szare ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo tego że w Łodzi jest sporo szarości, ja skupiłam się na tym co kolorowe i piękne, bo tego też nie brakuje :)
      Pozdrawiam cieplutko ;*

      Usuń
  4. W Łodzi jestem co sobotę :) Muszę się wybrać do muzeum bajki, bo nie wiedziałam o jej istnieniu a to wstyd. W końcu tam się je tworzyło :) Byłaś w Palmiarni? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to ja weekend spędziłam w Poznaniu, obżerając się rogalami i oglądając paradę :)

      Usuń
    2. Nie, nie byłam w Palmiarni, już nie daliśmy rady, choć była na mojej liście :)
      A z czym te rogale? :)

      Usuń
    3. Rogale świętomacińskie są z ciasta półfrancuskiego z nadzieniem białego maku i zmielonych migdałów, posmarowany lukrem i posypany posiekanymi orzechami.

      Aby cukiernia mogła używać nazwy "rogale świętomarcińskie" lub "rogale marcińskie", musi uzyskać certyfikat Kapituły Poznańskiego Tradycyjnego Rogala Świętomarcińskiego.

      Usuń
    4. Marzę o tym żeby ich spróbować, opisałaś to przepysznie :)

      Usuń
  5. W Łodzi byłam zawsze przejazdem, czas to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja właśnie też tylko raz byłam na krótko i zmieniłam i jestem bardzo zadowolona :)

      Usuń
  6. Zdjęcia rewelacyjne no i ogólnie widać że weekend był udany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i rzeczywiście było bardzo fajnie :)

      Usuń
  7. Bardzo się cieszę, że Łódź ci się spodobała :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest fantastyczna :) I bardzo nowoczesna, jest w niej taki młody duch i wiele się dzieje :)

      Usuń
  8. Mieliście bardzo fajny hotel :) Ja sama w Łodzi bywam średnio co dwa tygodnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To był na pewno udany weekend :) Super hotel!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja w Łodzi mieszkam. Fajnie jak ktoś pozytywnie ocenia czyjeś miasto. ;D
    http://oliwia-zofia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym przeczytać czyjąś relację z pobytu w moim rodzinnym mieście, to musi być ciekawe doświadczenie :)

      Usuń
  11. Łódź jest magiczna, trzeba tylko chcieć ją poznać i odkrywać :) pozdrowienia z Łodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie byłam w Łodzi, i żałuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ooo jakie zdjęcia :o
    hotel - wow !

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziś do Ciebie trafiłam i jako prawie łodzianka cieszę się, że są osoby, które promują to miasto, bo ja już od dawna głoszę, że ono ma ukryte piękno, tylko trzeba chcieć je zobaczyć:-)
    Jestem bardzo ciekawa, gdzie kupiłaś makaroniki? i gdzie jest ta tajska knajpa:-) ?
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Makaroniki są w Manu koło Van Graafa :)

      Usuń
    2. Tam też kupiłam, A tajska knajpa jest na rynku Manufaktury, nazywa się Hot Spoon, koło żydowskiej restauracji.
      Mnie od razu uderzyło piękno Łodzi :) Uważam że to miasto tętni życiem i na pewno będę chciała do niej wrócić :)
      Pozdrawiam!!!

      Usuń
  15. Wspaniałe zdjęcia ;) To wyjazd się chyba udał!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj bardzo się udał i dziękuję za komplement :)

      Usuń
  16. Ten pokój jest bardziej bajeczny niż muzeum bajki :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pokój był ekstra, musiałam jakieś fotki wcisnąć z niego bo bardzo mi się spodobał, zwłaszcza okno, mały barek kawowy i był tam jeszcze taki kącik do czytania niemalże w szafie, ale jego już nie pokazałam :)

      Usuń
  17. Świetne murale...jeden z nich bardzo podobny (z mocnymi kolorami obok zdjęcia z muralem fok) do takiego co mamy w Poznaniu :) widać, że świetnie udał się weekend :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Murale niesamowite :D Zrobiły na mnie wielkie wrażenie :)

      Usuń
  18. ojej, ale mieliście świetny pokoik! chciałbym kiedyś taki mieć :)


    P. S Jeśli masz ochotę, poklikaj trochę moje linki z notki :) będę wdzięczna! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię ładne pokoje hotelowe, w ogóle lubię ładne wnętrza :)

      Usuń
  19. Wspaniały weekend, Kasiu :) Hotel wywarł na mnie wrażenie już na samych zdjęciach. Ja dotąd nie miałam okazji zapoznać się z Łodzią, dane mi było tamtędy tylko przejeżdżać. Koniecznie muszę to jednak nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, na pewno wiele miejsc Cię tam zaintryguje. Ściskam :*

      Usuń
  20. piękne zdjęcia! widać,że super spędziliście czas :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękny hotel :) wspaniały weekend ;) no i kuchnia tajska mmmmm... ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie spodziewałam się, że Łódź jest tak urokliwym miastem. :))

    OdpowiedzUsuń
  23. Fantastyczna fotorelacja ! A hotel - pozazdrościć - finezyjny

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale dawno nie byłam w Łodzi! Po Twojej relacji mam ochotę wsiąść w pociąg (no dobra - w PolskiegoBusa) i się wybrać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też często przemieszczam się Polskim Busem ;) Niedawno odkryłam, że coś takiego jest :))

      Usuń
  25. Jak tam pięknie! :) A ja nigdy jeszcze nie byłam w Łodzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetne zdjęcia! Mam nadzieję, ze uda mi sie w pzyszłym roku odwiedzic Łódz :)

    OdpowiedzUsuń
  27. też byłam w tym muzeum bajki - jest genialne. Dodatkowo pani puściła nam w mini - kinie bajkę ,,Piotruś i wilk" :) Malowidła ścienne też są super - mi najbardziej do gustu przypadła łódź.. A ul. Piotrkowską uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ojjj, super. Nigdy nie byłam w Łodzi ale już wiem, że chcę być;)

    OdpowiedzUsuń
  29. a ja mieszkam w Łodzi;p i zapraszam ponownie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ale ładny hotel. Taki przytulny i z domowym klimatem :-) Byłam tylko raz w Łodzi na koncercie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)