czwartek, 14 listopada 2013

Oswajamy jesień: wypróbuj nowy przepis z dynią

Witajcie Kochane,
Czyżby jesień miała niedługo się skończyć? Jak ten czas leci. Teoretycznie jesień jest jeszcze w grudniu, ale dla mnie grudzień kojarzy się już bardziej zimowo i świątecznie. Mało czasu zostało na moje Oswajanie Jesieni (KLIK). A jeszcze tyle punktów nie zrealizowanych i wielu już nie zdążę zrealizować. Na przykład, przebranie na Halloween, nie kupione, nie zrobione. Nic to, kilka punktów z przyjemnością zrealizuję w przyszłym roku.
Póki dynia jeszcze jest widoczna na półkach sklepowych warto pokusić się o wypróbowanie nowego przepisu z zawartością tego jesiennego składnika.
Początkowo miałam zrobić sałatkę z ziarenkami granatu, ale jako że zaczęła dopadać mnie jesienna deprecha postanowiłam osłodzić sobie życie. Drogie Panie przedstawiam Wam przepis na dyniową białą czekoladę na gorąco.
Co będzie nam potrzebne?


  • dynia
  • biała czekolada
  • przyprawy: wanilia, anyż, goździki, cynamon i gałka muszkatołowa


Również:
  •  mleko i bita śmietana
Dynię musimy zmiksować do konsystencji puree, w tym celu najlepiej będzie ją troszkę podsmażyć i  poddusić żeby zmiękła.


Później miksujemy dynię z odrobiną mleka.


I puree gotowe...


Do rondelka nalewamy mleka, dodajemy białą czekoladę i mieszamy na wolnym ogniu dopóki czekolada się nie rozpuści.


Dodajemy puree... (ja dałam około 6 łyżek stołowych).


Oraz przyprawy korzenne...
Na trzy kubki mleka dodałam pół laski wanilii, jedną gwiazdkę anyżu, dwie laski cynamonu, cztery goździki. Troszkę przesadziłam z gałką muszkatołową, następnym razem dam dosłownie odrobinkę. Oczywiście doprawiajcie tak jak lubicie, pełna dowolność :)


To już koniec, wystarczy jeszcze dodać bitą śmietanę i gotowe.
Polecam, to naprawdę pyszny napój, niech się schowa dyniowa latte ze Starbucksa.
Ściskam!!!
Wasza Kasia


32 komentarze:

  1. podzieliłabyś się a nie tak fotki same,aż człowiekowi ślinka cieknie :P

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam mniam, ja do tego polecam te ciasteczka http://www.verybestbaking.com/recipes/32364/old-fashioned-soft-pumpkin-cookies/detail.aspx cudowne sa

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale musi być pyszne!! Muszę poszukać gdzieś dyni ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze jest jej sporo w sklepach, ale niedługo skończy się sezon na dynie, trzeba korzystać :)

      Usuń
  4. Zdecydowanie muszę kupić dynię i wypróbować zrobić z niej takie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mm.. już czuje ten zapach w domku ;) super :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. WOW, jestem pod wielkim wrażeniem! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) Jak spróbujesz wrażenie będzie jeszcze lepsze, gwarantuje :)

      Usuń
  7. wszystko mogę znieść, ale nie dynię :( choć wygląda smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam, mniam! Jestem pod duuużym wrażeniem! :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bardzooo apetycznie , ale nie przepadam za dynią :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja do tej pory dynię przyjmowałam jedynie w postaci zupki :) Jestem ciekawa takiego połączenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja właśnie też, dlatego tej jesieni postanowiłam to zmienić i odkryć drugie oblicze dyni ;)

      Usuń
  11. Pewnie o wiele lepsze, niż pseudodyniowa kawa ze Starbucksa

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda przepysznie, ale nie wiem czy dynię lubię :P

    OdpowiedzUsuń
  13. mam akurat dynię i nie wiem co z niej zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniaaam! Napiłabym się, ale już mi się nie chce bawić z dyniami :D.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow! A ja taki piękny kawałek dyni dałam królikom...

    OdpowiedzUsuń
  16. wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. co za kreatywny pomysł. Mam dynie i nie wiem co z niej zrobić, ale chyba odgapię od ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)