poniedziałek, 15 lipca 2013

Kakaowy kwiat monoi

Witajcie Kochane!
W sobotę opowiadałam Wam, że postanowiłam zrobić sama balsam do ciała. Zgodnie z obietnicą pokazuję efekty mojej pracy.
Przepis jest bardzo prosty i każda z Was poradzi sobie z wykonaniem go. Przytoczę go tutaj, może zainspiruję którąś z Was do wykonania czegoś podobnego w domu? :) Recepturę, wszystkie elementy i składniki potrzebne do wykonania balsamu zaczerpnęłam ze strony EKOspa.

Oficjalna nazwa kosmetyku to Kakaowa Kostka Kwiat Monoi.
Co będzie potrzebne do jej wykonania?
  • masło kakaowe ekologiczne - 100 g
  • olej Monoi de Thaiti - 15 g (3 łyżeczki)


Miałam resztkę masła mango ze sklepu Blisko Natury, więc dałam je dodatkowo, żeby wzbogacić skład kostki do ciała.

Mamy już składniki, potrzebna nam będzie foremka, do której przelejemy balsam. Ja korzystałam jeszcze z wagi elektronicznej i szklanej zlewki do kąpieli wodnej. Ale bez tych dwóch elementów można się spokojnie obyć.


Sposób przygotowania:

1. Masło kakaowe i olej monoi rozpuszczamy w kąpieli wodnej, ja użyłam do tego szklanej zlewki, którą umieściłam w naczyniu z gorącą wodą (tzw łaźnia parowa).

2. Gdy składniki roztopią się, mieszamy je i przelewamy do formy. Zostawiamy masę do ostygnięcia.
 

3. Po ostygnięciu kostka jest od razu gotowa do użycia.
 
Jak to ze mną bywa nie obyło się bez  chwil napięcia. Otóż balsam nie chciał ostygnąć. Przypuszczam, że w mieszkaniu było po prostu za ciepło. Ale włożyłam go do lodówki i zastygł dosłownie w kilkanaście minut.
A tak prezentuje się końcowy efekt... 
 
 
Miłego tygodnia i radosnego poniedziałku!
Kasia
 

 

35 komentarzy:

  1. Cudowny, moja uzdolniona ślicznotko :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda fantastycznie! I nie jest chyba nawet trudne do wykonania, z tego co czytam... Tylko w składniki się zaopatrzyć i już :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo proste :) Super pomysł na prezent, trzeba się tylko w ładne formy zaopatrzyć.

      Usuń
    2. Ja bardzo lubię takie prezenty robić dla moich najbliższych, więc będzie to dobry pomysł na najbliższe święta :)

      Usuń
  3. Kurcze ale zdolna Dziewczyna z Ciebie, ja lubię takie eksperymenty, wcześniej nie słyszałam nawet o oleju Monio. Kostka wyszła Ci przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło :) Jestem pewna, że jakbyś miała odpowiednią formę wyszłoby Ci równie ślicznie :)

      Usuń
  4. Wyszło ślicznie! :-) Skąd jest ta cudna foremka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze "zrób sobie krem" :) Mają tam zdecydowanie najpiękniejszy wybór foremek, szukaj w kategorii, formy do mydła.

      Usuń
  5. Świetnie to wyszło :) Miło czasem tak zrobić coś samemu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, robienie czegoś kreatywnego to spora frajda :)

      Usuń
  6. Naprawdę jestem pod wrażeniem, pięknie wyszedł:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny! Ja ostatnio robiła kakaowo-sezamowe. ;-)
    Olej monoi uwielbiam. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kakaowo sezamowe brzmi bardzo ciekawie :) Następne zrobię z olejem frangipani :)

      Usuń
  8. łooooo :O zdolniacho Ty! wygląda cudownie! aż żal używać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marti, bardzo się cieszę że Ci się podoba :D

      Usuń
  9. gratuluję wygląda cudownie <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Kasiu, z jakiego tworzywa są zrobione te formy? I gdzie je kupiłaś?
    Twój balsam nie tylko wygląda, ale i zapowiada się cudownie! Dziękuję za pomysł :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się że są z plastiku, kupiłam je w serwisie Zrób sobie krem :) Mają tam piękny wybór foremek, szukaj w kategorii, formy do mydła.
      Cieszę się, że Cię zainspirowałam i bardzo dziękuję za miłe słowa :D

      Usuń
  11. Jejku, monoi! Uwielbiam ten zapach!
    Balsam wygląda ge-nial-nie!
    Zainspirowałaś mnie, na pewno kiedyś spróbuję stworzyć sama coś takiego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i życzę dużo frajdy podczas robienia balsamu :)
      Dziękuję!! :*

      Usuń
  12. ale świetny prosty pomysł! Bombaśnie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda pięknie i jest dosyć prosty do zrobienia. Ja już od dawna planuję też zrobić sobie jakiś balsamik ale ciągle brakuje mi czasu a chyba najbardziej chęci! Bardzo fajne przepisy na różnego rodzaju balsamy można znaleźć na lilinaturalna. Nie wiem czy znasz ten blog ale polecam na niego zerknąć jeśli lubisz robić takie mazidełka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam lilinaturalna, jest nawet u mnie w blogrollu :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

Aesop (1) Alba Botanica (2) Alchemia Lasu (1) Alep (1) Alessandro (2) Alterra (9) Alverd (1) Alverde (14) Aquolina (1) ARGILES DU SOLEIL (3) Aromatherapy Associates (3) Aubrey Organics (2) Auriga (4) Balea (4) BALNEOKOSMETYKI MALINOWY ZDRÓJ (1) Bath & Body Works (12) Bath Body Works (1) Batiste (9) Beauty Formulas (1) Becca (2) Benefit (3) BeYu (1) Bielenda (5) BingoSpa (5) Biochemia Urody (13) Bioderma (2) Biopha (1) Biotherm (3) Biovax (4) Blumarine (1) Body Shop (13) Bomb Cosmetics (1) Boss (1) Bumble and Bumble (1) Burt's Bees (9) Caudalie (1) Chanel (12) Chantarelle (1) Charmine Rose (13) Chloe (1) Clarena (5) Clarins (7) Clinique (13) Collistar (1) Coslys (6) Dabur (2) Dax Cosmetics (1) Delawell (2) Dermalogica (3) Dermika (1) Dior (3) Diptyque (9) Dolce Gabbana (4) Douglas (1) Dr. Hauschka (8) Ecospa (2) Ecotools (1) Ecoworld (3) Eko Spa (1) Eos (3) Erbaviva (3) Essie (16) Estee Lauder (1) evrēe (1) Farmona (4) Femi (6) Figs Rouge (4) Fred Farrugia (2) Frederic Fekkai (4) FRESH MINERALS (1) Fridge (11) Fridge by Yde (4) Gaia Creams (7) Gal (1) Givenchy (1) Glam Glow (1) Glyskincare (1) Guerlain (14) H&M (1) HAPPYMORE SKIN CARE (1) Helena Rubinstein (2) Hugo Boss (1) Hugo Naturals (2) Ikarov (3) Inglot (1) Isana (3) Joanna (2) John Masters Organics (18) Joik (6) Kallos (1) Kanebo (3) Kanu (3) Khadi (1) Kiehl's (1) Kindle (1) Kneipp (3) Korres (5) Kringle Candle Company (2) Kryolan (3) L' Occitane (5) L'Oreal (4) L'Orient (5) La Mer (1) Lancome (4) Laura Mercier (6) Lavera (1) Lawendowa Farma (1) Lierac (3) Lily Lolo (1) Lioele (2) Lirene (2) Lorac (1) Love & Toast (1) Lush (55) Mac (1) MÁDARA (3) Maybelline (2) MCMC Fragrances (1) MeMeMe (1) Model CO (2) Munio Candela (1) My Beauty Diary (2) Natural Product (1) Nature's Gate (7) Neom (1) Neutrogena (3) Nivea (3) NOAlab (4) Nuxe (7) Opi (1) Oragnique (6) Orientana (6) Origins (5) Pandora (6) Pat & Rub (33) Phenome (72) Philosophy (7) Physicians Formula (1) Phyto (1) Pierre Rene (1) Prestige Cosmetics (3) Pukka (4) Pupa (2) Queen Helen (1) Real Techniques (3) REN (5) Rene Furterer (1) Revlon (1) Rituals (1) Rituls (1) Rival de Loop (1) Sally Hansen (3) Salvatore Ferragamo (3) Sanoflore (1) Sante (4) Schwarzkopf Professional (3) Scottish Fine Soaps (1) Sephora (7) Serge Lutens (1) Shiseido (5) Siquens (3) Skin79 (1) Skinfood (1) Sleek (4) Smashbox (2) Soap & Glory (3) Stara Mydlarnia (2) Stenders (4) Sylveco (3) Synergen (2) Tangle Teezer (3) Tarte (1) The Balm (1) The Different Company (1) THE SECRET SOAP STORE (1) Tołpa (4) Tommy Hilfiger (1) Trader Joe's (2) Tweezerman (1) Über (2) Urban Decay (1) Uriage (3) Vichy (2) Vita Liberata (2) Wibo (1) Yankee Candle (13) Yasumi (1) Yoskine (1) YSL (1) Yves Rocher (6)